התנועה למען ה - NAP

התנועה למען הנאפ - מחקרים חדשים מוכיחים כי לנמנום קצר בצהריים יש ערך עצום בכל הקשור להארכת תוחלת החיים, שיפור הזיכרון, הקריאטיביות.

הנאפובכינויו המלא POWER NAP  הוא התופעה הסוחפת ביותר בעולם השינה בשנים האחרונותמחקרים ניסויים וניסיון בשטחהוכיחו שלנמנום קצר במהלך היום יש ערך עצום הוא מעורר, מרענן ומזריק אנרגיה לקראת המשך הפעילותלכןמקומות עבודה מובילים ומוסדות לימוד כבר מאמצים את הנאפ בהתלהבות כחלק משגרת היום שלהם.

אבי ברססט, מנכ"ל חברת הולנדיה 

מחבר הספרים NAP ולילה במתנה, המתמחה בהנדסת שינה, משמש כנציג ישראל בארגון השינה העולמי ויחד עמו פועל ליצירת מודעות והנחלת הידע לציבור הרחב בכל הקשור לחשיבות השינה.


ארגון השינה העולמי
מזה מספר שנים, ישראל נמנית בין 73 המדינות החברות בארגון זה ואנוכי, אבי ברססט משמש כנציג ישראל בארגון השינה העולמי ויחד עמו פועל ליצירת מודעות והנחלת הידע לציבור הרחב בכל הקשור לחשיבות השינה וחשיבות הנאפ במהלך היום גם במקומות עבודה.

NAP - סוד השינה המושלמת

יום השינה הבינלאומי

בכל שנה בחודש מרץ מקיים ארגון השינה העולמי את יום השינה השנתי הרשמי. ארגון זה, שהוקם על ידי האיגוד העולמי לרפואת שינה (WASM) והפדרציה העולמית לשינה (WSF) הינו ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם את בריאות השינה ברחבי העולם.

ארגון השינה העולמי פועל להגברת המודעות בעולם לחשיבות השינה ולהשלכות השליליות שיש למחסור בשינה, אם בשל אורח חיים שנכפה מחוסר ברירה ואם בשל הפרעות השינה עצמן. הארגון פועל כגורם המקשר בין ארגוני השינה השונים ומומחי שינה וקלינאים וחוקרים לקידום בריאות השינה ברחבי העולם

 

ארגון הבריאות העולמי 

קובעים שרוב אוכלוסיית העולם סובלת מתת שינה שניתן כבר להגדירה כהפרעה הבריאותית הבאה, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בארה"ב (CDC) שטוען שהמחסור בשינה הוא מגיפה המאיימת על בריאות הציבור.  התרבות שלנו מתייחסת לשינה כאל בזבוז זמן, ובכך מתפשרת על הבריאות שלנו.

השנה יעמוד יום השינה בישראל בסימן ה- POWER NAP,  תופעה הסוחפת ביותר בעולם השינה בשנים האחרונות, ואנו מתכוונים לסמן יום זה כתחילת הפעילות שלנו לקידום שנת הנאפ (נמנום בצהריים) במקומות עבודה.

POWER NAP

מחקרים, ניסויים וניסיון בשטח, הוכיחו שלנמנום קצר במהלך היום יש ערך עצום. הנוסחה לשינה מושלמת בהתאם לאותם מחקרים היא (8+20 ביום). ובקיצור: NAP – 20 דקות של נמנום ועוד כ- 8 שעות שינה בלילה.

שנת הנאפ מעוררת, מרעננת ומזריקה אנרגיה לקראת המשך הפעילות. לכן, מקומות עבודה מובילים ומוסדות לימוד רבים בעולם כבר מאמצים את הנאפ בהתלהבות כחלק משגרת היום שלהם.

המטרה שלנו כאן בישראל היא ליצר מודעות סביב השילוב הנכון שבין שנת לילה ונמנום יום וזאת בתנאים נכונים כך שניתן יהיה למנף זאת כזריקת מרץ זמינה ולשפר ביצועים במקומות העבודה. כאמור, קיימים מחקרים רבים המוכיחים את התועלות של שנת נאפ להארכת תוחלת החיים, שיפור הזיכרון, הקריאטיביות ועוד.

 

מחקרים 

 

במחקר שפורסם על ידי המגזין  Nature Neuroscienceחוקרים בחנו אנשים על הביצועים התפיסתיים שלהם ארבע פעמים במהלך היום. הביצועים התדרדרו מבדיקה לבדיקה, אבל אנשים שעשו הפסקת שינה של 30 דקות בין הבדיקות לא הידרדרו בביצועים, ואלה שישנו 60 דקות אף השתפרו בביצועים.

 

 

במחקר שפורסם בכלכליסט בשל חשש מבעיות בריאות הנגרמות מחוסר שינה ובמטרה להעלות את פריון העבודה, מספר הולך וגדל של חברות ביפן מקדישות במשרד איזורים מיוחדים לשינה במהלך היום. בחברת 'קרייזי' מטוקיו אף מתגמלים עובדים שישנים לפחות שש שעות בלילה

חברות גדולות כבר הצטרפו למגמה ההולכת וגדלה בעולם כולו ואנו רוצים לייצר מודעות בקרב מקבלי החלטות גם כאן בישראל. ברצוננו לגייס את הגופים שהם המעסיקים הגדולים במשק וכל גוף עיסקי אחר בישראל שישכיל להבין את התועלת הרבה הצפויה לו מעצם העובדה שיאפשר לעובדיו שנת צהריים קצקצרה במקום העבודה וכן את כל התנאים הנילווים לכך.

 

מפת סניפים
מפת סניפים מובייל
  • הספר NAP - סוד השינה המושלמת
    98
  • שליחות מהירה עד הבית
    17
  • סה''כ
    115