לישון טוב באווירה טובה

בואו נדבר הפעם על הקשר המיוחד בין איכות האוויר שאנחנו נושמים בחדר השינה, והאווירה בכלל, לבין איכות השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מפתיע עם פרטים שיבטיחו שתשנו בריא ובאווירה מפנקת

לישון טוב באווירה טובה
לישון טוב באווירה טובה מאמר

רגע לפני שאתם נכנסים לחדר השינה כדי לסיים את יומכם ולישון טוב, כמובן אחרי שיגרת היגיינת שינה הגונה, כדאי ללמוד עוד פרט אחד חשוב ביותר. למשל: איכות האוויר שאתם נושמים בזמן שאתם ישנים. כן, אני מדבר בכל הזדמנות על איכות השינה, אבל איך אפשר לדבר על שינה טובה ממש אם אין לנו מושג מה קורה גם עם איכות האוויר בסביבה והאווירה בכלל?

ואני לא מדבר על איכות האוויר שמחוץ לבית. רבותיי, בתוך הבית, בחלל חדר השינה. וכל זה למה? קודם כל כי זה הגיוני. אבל הסיבה העיקרית לדבר על זה היום הם ממצאים חדשים של המשרד לאיכות הסביבה האמריקני (EPA) שגילה לאחרונה נתון משמעותי: איכות האוויר בתוך הבתים נמוכה מזו שבחוץ. כמובן, תלוי איפה בדיוק אתם גרים. 

אז מה עושים? קודם כל מאווררים את חדר השינה, לפחות אחת ליום. מי שיכול להשאיר חלון פתוח, לפחות עד לזמן השינה, ולתת לאוויר טבעי להיכנס פנימה, זה טוב. ואנחנו לוקחים הרי בחשבון שדי מיד ייכנס לו המזגן לפעולה. מומלץ לכוון ל-21 עד 24 מעלות, לפי ההעדפה שלכם. אבל כדאי ללמוד עוד כמה דברים: הדורות האחרונים של המזגנים טוענים גם ליכולת לטהר את האוויר או אפילו לאזן את רמת היונים בחדר. אבל עם כל הקידמה, תנו קודם לאוויר טבעי לחדור פנימה ולרענן את האוויר במרחב השינה.

ועכשיו נרחיב קצת לאווירה שבחדר, שם יש תפקיד מרכזי למצעים ולכריות שבחרתם בסגנון האהוב עליכם. חשוב לאוורר ובוודאי להחליף מצעים לעיתים תכופות, גם כדי לגוון ולהעשיר את האווירה בחדר השינה וגם כדי לתרום לאותה תחושה נעימה ומפנקת של ניקיון, שמשלימה את החוויה הכוללת בתוך החדר.

נלך עוד צעד קדימה: מומלץ לא רק לאוורר אלא גם להפיץ ניחוחות נעימים, שעושים חשק מובהק לשהות בחדר ולהירדם לחלומות נפלאים (אני יכול לספר לכם, למשל, על ניחוח "סנס" המפנק).

בשורה התחתונה אפשר לראות את ההמלצות האלה כבסיס לפינוק, אבל אני מדבר גם על דאגה לבריאות שלכם. עם אקלים שינה מושלם, שמגיע לכם באמת.

ואם תוסיפו לכל אלה פעולה אחת מרגיעה, כשיגרה (ואתם יודעים מה עושה לכם את זה), אתם יכולים ללכת לישון כבר הלילה באיכות שינה משוכללת בהרבה.

לישון טוב באווירה טובה הולנדיה