הולנדיה | Hollandia

הרביעייה הסוגרת (את היום)

זה קורה מדי פעם: אתם מתעוררים לבוקר לא הכי. מה עושים? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם ארבע פעולות מומלצות קלות לביצוע לפני השינה, שיעזרו למחשבות החיוביות להגיע ולהישאר, עד לבוקר חיובי בהחלט

הרביעייה הסוגרת מאמר
הרביעייה הסוגרת מאמר הולנדיה

מה לעשות, גם זה קורה. אתם קמים בוקר אחד ופשוט לא מרגיש לכם הכי טוב. אתם יודעים, אולי מחשבות לא הכי חיוביות או מעודדות. וכשזה קורה, בא גם המחיר: האנרגיה הפיזית לא משהו, מה שעלול להקשות על התיפקוד לאורך היום.

למעשה, כשאנחנו הולכים לישון, התת מודע שלנו יכול לנתב את עצמו אל סוג המחשבות שנעסוק בהן (תכלס, אלה שנבחר) – שליליות או חיוביות, ולגרום לנו לשהות בהן לאורך הלילה באין מפריע - כאשר במהלך היום זה עולה לנו בהסחות וגירויים רבים. 

ואכן, מומחי גוף ונפש מזכירים לנו שהישארות בתודעה לא חיובית לפני השינה, תתבטא גם בגוף. אז הנה ארבעה דברים שכדאי לעשות לפני השינה, שיעזרו לכם להתעורר עם חיוך גדול יותר.

נתחיל עם הארוחה הגדולה האחרונה. איכלו אותה כ-3-4 שעות לפני השינה, כדי שמזונות שהעיכול שלהם ממושך יתעכלו עד הכניסה למיטה. לאחר הארוחה מומלץ גם לשתות מים. אני מדגיש, לאחר הארוחה, אבל לא ממש בסמוך לשינה. אני מחזק את ההמלצה ומוסיף שאם חשים רעב כלשהו בסמוך לזמן השינה, עדיף לאכול חטיף קטן או פרי, לא יותר.

רבות דובר אודות המקלחת שלפני השינה, ואני נוהג לדבר בשבחיה העצומים. יש מי שנוהגים לעשות מקלחת קרה במידה זו או אחרת, אבל בידיעה שזה עשוי לאתגר, גם מים בטמפרטורת החדר זה יעיל או בטמפרטורה שתהיה מפנקת עבורכם - העיקר להיכנס למקלחת, לשטוף מחשבות מיותרות, גם באופן סימבולי.

כשאתם נכנסים לחדר השינה, השלימו את נוהל (או טקס) היגיינת שינה שאני מעודד בכל הזדמנות: אווררו קודם את החדר, עמעמו אורות, שלבו כל מה שתורם לאווירה חלומית. יש כאלה שנוהגים להדליק נר ריחני עדין לדקות קצרות. 

ולסיום – כמו שאת הגוף מזינים במזון חיובי, הזינו את הנפש בתכנים חיוביים. נהלו שיחה נעימה עם בן/בת הזוג, או קראו קטע בספר טוב שיסחף אתכם לפני השינה על גלי הדמיון  ואולי יזין גם חלומות נעימים יותר. בחרו אחד שהתחברתם אליו, לא ספר מתח או כל תוכן קשה אחר. החיים יפים, לא?

מעשית, העיקרון פשוט: אמצו כל מה שתורם להרגשה נעימה, לראש נקי ומעבר קל וטבעי למחשבות חיוביות. וכאשר העיניים נוטות להיעצם, פתחו קשב גם לנשימות שלכם - עד להירדמות מלאה בארומה של פינוק.

מאחל לכם לטפח מחשבות חיוביות, בלילה וביום. לילה טוב, רגוע ואופטימי.

הרביעייה הסוגרת פורום שינה