הולנדיה | Hollandia
צור קשר
צור קשר
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 077-9964717

אז כמה שעות נכון לישון?

אז כמה שעות נכון לישון?


השאלה הזו לא יורדת מסדר היום. שנים. דורות. האם יש תקן או כללים עם היגיון מוכח למספר שעות השינה שנכון לכם לישון בכל לילה? יש, מיד אגיע אליו. בינתיים אשאל שאלה מאוד רלוונטית לימים (ולילות) אלה: כמה שעות בממוצע אתם ישנים בלילות קורונה? אני מניח שלא מספיק.  תחשבו מה קורה לאנשים שמילאו (וממלאים עדיין) שליחות עילאית בימי ולילות הקורונה - ולא ישנים מספיק בלילות ובין המשמרות? 


עכשיו קחו את זה לחוויה הפרטית שלכם. כל אחד עבר או עובר לילות מאותגרים. צבא, בריאות, ילדים, מה לא. חוויות כאלה מציפות את הזיכרון (והידיעה) שאם לא ישנתם בלילה מסוים מספיק, "הלך על היום", מה שנקרא.

אז בואו נעשה סדר וניתן קודם למחקרים לדבר. בניסוי שנערך לאחרונה באוניברסיטת תל אביב, בהובלת פרופ' תלמה הנדלר והחוקרת אתי בן סימון, ואשר פורסם בגלובס, נמצא כי מחסור בשעות שינה (למשל, של 24-26 שעות) גורם נזקים קוגניטיביים וגופניים – החל מקושי לקבל החלטות, קושי בעיבוד מידע, עצבנות ונטייה לכעסנות, אימפולסיביות, חרדתיות, דריכות יתר ואפילו השמנה. לא נעים.


נו, אז כמה שעות שינה באמת מומלצות בכל לילה? התשובה הנכונה חייבת לקחת בחשבון מי אתם? האם אתם טיפוסים שאוהבים להתכרבל שעות מתחת לשמיכה או שאתם משוכנעים שכל דקה של שינה היא בזבוז זמן? בכל מקרה, כדאי להתאפס. מומחי איגוד השינה בארה"ב פרסמו מסמך ובו המלצות כמה שעות נכון לישון על-פי השיוך לקבוצות גיל. המטרה: שעות שינה שכל אחד זקוק כדי להבטיח בריאות טובה ותפקוד ערני לאורך היום 

הבא. הכלל שאמליץ עליו בטור זה מתייחס לאנשים בוגרים: שנת לילה טובה היא שינה של 8 שעות בממוצע. 

ומה עם NAP (נמנום במהלך היום)? מחקרים, ניסויים וניסיון בשטח, הוכיחו שלנמנום קצר במהלך היום יש ערך עצום. הנוסחה לשינה מושלמת בהתאם לאותם מחקרים היא (8+20 ביום). ובקיצור: NAP – 20 דקות של נמנום ועוד כ-8 שעות שינה בממוצע בלילה.רגע, אבל זה נשמע פשוט, אבל בואו נדבר לא רק על כמות. כי אפשר לשפר את איכות השינה. איך? ככה: במטרה לשפר את ביצועי השינה שלכם, תוסיפו להמלצה שלי גם היגיינת שינה מקדימה, מקלחת טובה, ארוחה קלה (ומוקדמת) וגם חושים בריאים שיבטיחו שתגיעו למיטה מוכנים לשינה נפלאה. שינה שתבטיח בוקר ויום נפלאים.