איך תשפיעו על איכות החלומות שלכם?

איך תשפיעו על איכות החלומות שלכם?

מה יוצר חלומות טובים או פחות? אתם מוזמנים לבדוק בתשומת לב רבה: מה אכלתם או שתיתם או לאיזה מוזיקה האזנתם קודם השינה? הרשימה רק מתחילה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם הטיפים שיובילו אתכם ללילות של חלומות פז

בואו נסכים כבר עכשיו, לפני שנצלול לעומק החלומות, אם בכלל ניתן במסגרת זו: האם אתם זוכרים מדי בוקר מה חלמתם? מתי החלומות נחרטים והולכים איתכם לאורך היום, ומתי הם נמוגים ברגע? הרבה שאלות, נכון? כן. 


קחו בחשבון כמה עובדות: כל בני האדם חולמים למשך כשעה וחצי עד שעתיים בכל לילה. והסיפור הוא לא תמיד אותו סיפור. ולכן לא בטוח שתזכרו כל חלום בבוקר שאחרי. וכל זה בלי קשר לתוכן החלום, כי חלומות יכולים להיות מפחידים או עתירי עונג. מכירים, כאלה שלא בא לכם לפקוח עיניים, אלא לשהות שם ללא הפסק.

איך תשפיעו על איכות החלומות שלכם
חלומות פז בזכות מיטה איכותית

אבל החלומות שהכי הייתם רוצים לזכור הם חלומות שיכולים לשמש השראה לרעיונות גדולים ואולי גם להמצאות ו/או לסייע בפתירת בעיות שהציקו לכם זמן רב. ושאלת השאלות: מה משפיע על מה שתחלמו באותו הלילה, כל לילה, ועד כמה יש לכם השפעה על זה?


פרקטית? בואו נבדוק קודם את תנוחת השינה. תאמינו או לא, אבל תנוחת השינה שלכם תשפיע מאד על מה שתחלמו במהלך הלילה. חוקרים רבים בחנו את תנוחת השינה של נחקרים מבוגרים ומצאו שאלה שישנו על הבטן חוו חלומות עזים ומלאי חיים יותר. ואלה שישנים על הצד חלמו חלומות חיוביים יותר. שינה על הגב עוררה סיוטים אצל חלק.

הלאה: אמנם תזונה לא ממש משפיעה באופן ישיר על תכני החלומות שלכם, אבל סביר שקיים קשר עקיף. למה? מזון משחק תפקיד משמעותי במטבוליזם - מה שמשפיע על מצב הרוח הכללי, ולכן זה נראה סביר שמה שאנחנו אוכלים (וגם מתי) ישפיע על מה שאנחנו חולמים. 

גם מצב נפשי (מודע או לא) משפיע על תוכן החלומות. דיכאון, למשל, יכול להשפיע על תוכן חלומות לא נעים, בעוד מצב נפשי רגוע ובריא יכול להשפיע על חלומות חיוביים יותר.

השפעה על איכות החלומות
מצב נפשי משפיע על השינה

המוח שלנו מפרש גם את הרעש שסביבנו בזמן שאנחנו ישנים ומדביק אותו לחלק מהחלומות שלנו. כך אנחנו שומעים צליל מהמציאות, כמו צלצול טלפון, שמשתלב באופן הגיוני בתת המודע שלנו. במחקר אחד מצאו החוקרים כי יש הבדל משמעותי בין חלומותיהם של אנשים שלא שמעו מוסיקה לבין האנשים שעשו זאת. אלה ששמעו דיווחו כי שמעו מוסיקה בחלומותיהם.אפילו לריחות יש השפעה על החלומות. בדומה לרעש, המוח שלנו מפרש ריחות כאות ומשלב אותו בחלומות. לדוגמה, ריח של ורד גרם לאנשים לחלום חלומות נעימים יותר בעוד ריח של ביצים רקובות גרם לאנשים לחלום חלומות מוזרים.

ועכשיו, איך לא, הגענו לחלק חשוב ומוכר ביותר: צפייה בסרט אימה, למשל, יכולה לעורר חלומות סיוטים, ואפילו קריאת ספר מתח מסויט עלול לגרום לחלומות בעתה. כל דבר שמספר לנו על חוויה או אירוע, בדיוני או ממשי, יכול לעורר גם חלומות בעלי אופי דומה. זה לא אומר בהכרח שתחלמו חלום בתוכן זהה, אבל קיים סיכוי גדול שהסיפור או הרעיון החזותי יחזרו על עצמם בחלום בדרך דומה.מה הלאה? רוצים להזמין חלום מסוים? עד שתהיה לנו ספריית VOD של חלומות... תפעילו שכל ישר ואמצו את הדוגמאות החיוביות, ושיהיה לכם לילה טוב.

איך תשפיעו על איכות החלומות שלכם הולנדיה