בוקר נפלא מתחיל כאן

כדי שהלילה שלנו יהיה שקט ורגוע, כדאי מאוד שגם הבוקר יתחיל כך. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, ממליץ לפתוח את הבוקר בתרגיל קליל שיגרום לנו לחייך ולהתחיל את היום עם פחות דאגות, רגוע

יש חיבורים איכותיים לא מעטים בין העולם שלי – איכות ובריאות השינה, לעולמות מפתיעים כמו מצליחנות וחשיבה חיובית. החיבורים האלה יוצרים לא פעם תפוקות מרתקות. הנה אחד מהם, והוא קשור להרגלים חיוביים אותם גיבשתי בעקבות דיאלוגים עם נילי פרץ – מרצה Ted בינלאומית, מומחית בתחום של הניורוסיינס והמיינדסט להצלחה, ומדעי המוח בפעולה בעסקים ובחיים. את השיחה הרלוונטית פתחה נילי בנתון מסקר שנערך ב-2020, שאותי אישית לא כל כך הפתיע. 


לפי הסקר, 65% מהאמריקאים לרוב לא יתעוררו בבוקר באנרגיה חיובית או ברוגע, והרי בוקר שלא מתחיל מספיק טוב, ישפיע כמובן על המשך היום – מצב הרוח, הריכוז המנטלי והביצועים בעבודה או בלימודים.

אני יודע זאת, אך לא כולם מודעים לעובדה שהשעה הראשונה בבוקר אינה פשוטה לאיש, ולא רק בגלל שינה לא מספקת. היום נדבר על תופעה מוכרת המכונה "הצפת בוקר". סליחה? כן, הצפה שנובעת בעיקר ממחשבות המציפות אותנו על היום שעתיד לנו, ויוצרת על הבוקר מתח רגשי. לא מעודד במיוחד, נכון?

הלאה. סקר נוסף גילה כי לא פחות מ- 71% מאיתנו (בהנחה שדיווחו אמת) בודקים את הטלפון שלהם כבר ב-10 הדקות הראשונות של הבוקר. והמוח לא ממש אוהב את זה. לידיעתכם, פתיחת הבוקר ממש עם טלפון או מחשב גוררת הסחות דעת העלולות לעורר תגובות סטרס שונות, בפרט בקריאת חדשות לא טובות או חיוביות, מה שקורה ברוב המקרים.

אז מה כן מומלץ כדי להתחיל את הבוקר בחיוך - ולא משנה כמה הפוכים התעוררנו? כזכור, שגרת בוקר עצמית תשפיע לחיוב על המוח ועל מערכת העצבים גם לשאר היום. הנה דבר אחד שמומלץ להוסיף לשגרת הבוקר, שכנראה בהתחלה לא יבוא בטבעיות, אך הוא קצר ופשוט לביצוע ועם זאת עוצמתי: הגדרת כוונה ליום שלנו. נתחיל בזה שרגע לאחר ההתעוררות, לא ניגע בטלפון. שלא נתחיל איתו את היום (אני גם ממליץ לא לסיים איתו את היום, אתם בטח זוכרים).

ניקח רגע שקט, ונשאל את עצמנו – איזה יום אנו רוצים לחוות היום? לא מבחינת משימות ורשימות, אלא מחשבה ערכית ורגשית, שתעסיק את המודע והמוח. אפשר להשתמש במונחים כמו התקדמות, הנאה או הרמוניה. אפילו כדאי להגיד את הכוונה בקול – למשל: "היום יהיה לי יום נפלא" ולחזור על המשפט כמה פעמים, ולהוסיף לו עוד משפטים כמו "היום אני בפוקוס", "היום אני מעולה בכל מה שאעשה". מחלוף כרבע שעה מקביעת הכוונה היומית, כבר נרגיש נינוחים יותר וכנראה שבהמשך דברים יסתדרו מאליהם, והדאגות יירגעו מעצמן.

בוקר רגוע ללילה שמח וטוב.