האם הגיע הזמן להחליף את הכרית שלכם?

חיי היום יום עמוסים לעייפה. מעבודה לחיי חברה , לבית וכל מה שביניהם, הכרית שלכם עשויה להיות הדבר האחרון שאתם חושבים עליה. אבל הכרית שלכם היא הדבר האחרון שמקבלת אליה את הראש שלכם בלילה 

אז אולי אנחנו  צריכים   לבלות קצת זמן לחשוב על הטיפול בכריות שלנו.

כשאתם ישנים על אותה כרית כל לילה, המילוי יכול להתפרק, לאבד מהנוחות שלו, ואפילו להפוך לפסולת מזיקה. 

אז באיזו תדירות אתם צריכים להחליף את הכריות שלכם? באופן אידיאלי, אתה צריך להחליף את הכריות שלכם כל שלוש שנים, אבל מסגרת זמן זו יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. להלן, נפרט את תדירות החלפת הכריות ואת הסיבות להחלפה.

האם הגיע הזמן להחליף את הכרית שלכם
האם הגיע הזמן להחליף את הכרית שלכם הולנדיה

סיבה ראשונה: כריות מתלכלכות

בזמן שאנחנו ישנים, השמנים והפסולת מהעור שלנו מוטמעים בכרית שלנו (ולא רק בציפית). כרית מלוכלכת כרונית יכולה להציג סכנות שונות, כולל:

- חיידקים הגורמים למחלות ואלרגיות.

- קרדית אבק הגורמת לאלרגיה.

- פטריות ועובשים הפוגעים במערכת הנשימה


הלכלוך היומי שמצטבר על הכרית שלכם הינה עילה מספקת להחלפתה בחדשה. כשמדובר באיזו תדירות אתם צריכים להחליף את הכריות שלכם. הטיפול הטוב ביותר בכריות הוא לשטוף את הציפית כל שבוע לכל המאוחר. באשר לכרית עצמה? לרוב הכריות לא ניתנות לשטיפה אלה לאוורור בלבד ולא בשמש.

אם שמתם לב לאחד מסימני האזהרה האלה, ייתכן שהגיע הזמן לקנות כרית חדשה:

- כתמי זיעה

- ריח רע

- תסמיני אלרגיה חדשים


לסיכום: אם זה לא נראה נקי (גם לאחר שטיפה טובה), אז זה לא נקי.

סיבה שנייה: חוסר נוחות וחוסר תמיכה

מטרת הכרית שלכם היא לספק נוחות ותמיכה כשאתם ישנים. לא משנה מה המומחים אומרים על כמה זמן הכריות מחזיקות מעמד, אם הכרית שלכם לא ממלאת את הסיבה לקיומה, הגיע הזמן להחליף אותה בחדשה.

חוסר נוחות יכול לנבוע ממגוון גורמים. בעוד לכלוך וגושים אינם חברים לשינה טובה של לילה, הם לא הגורמים היחידים לכרית לא נוחה. סיבות נוספות שאולי תרצו להחליף את הכרית הישנה שלכם כוללות:

  • שינויים גופניים – הגוף שלנו משתנה כל הזמן. בין אם חוויתם פציעה או שינוי באורח החיים, כרית שפעם עונה על הצרכים שלכם לא בטוח שטובה לחכם היום. יש אנשים הזקוקים לתמיכה רבה יותר בצוואר במיטה, במיוחד ככל שהם מתבגרים, והחלפת הכרית שלם בזמן תבטיח לכם שנת לילה טובה יותר בטווח הקצר והארוך. 
  • מיטה חדשה – אם עברתם לאחרונה למזרן חדש, או מיטה חדשה, זאת סיבה טובה להתחדשות בכרית

לסיכום: נוחות היא המפתח. לא משנה מה מצבה  של הכרית הנוכחית שלכם, החלפתה בחדישה יכולה לשפר איכות השינה שלכם יותר. 


האם הגיע הזמן להחליף את הכרית שלכם מאמר