האם שינה טובה ליופי?

יש המון מיתוסים סביב התרומה של שינה טובה ורגועה לעור פנים גמיש וזוהר יותר. נכון? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מציג עובדות, חלקן מבוססות מחקרים. לכו לישון בזמן, עור הפנים שלכם יודה לכם

האם שינה טובה ליופי

בוודאי שמעתן/ם על המושג ״שנת יופי״. אז בואו נראה עד כמה זה נכון. לפני הכל, היופי מעסיק אותנו הרבה דקות, שניות, חלקי שניות במהלך היום, כל יום. אבל גם סמוך מאוד לזמן השינה. ולא במקרה. ברגעים האלה, בסמוך להירדמות, יש איזו תחושה מבוססת ששינה איכותית תתרום לאיכות העור, ותכלס - ליופי שאנחנו מקרינים לסביבה שלנו. וגם אם נלך לאחור, למה שמכנים "שחר ההיסטוריה", נגלה כי תמיד, אבל תמיד, חיברו בין שינה לבין מאור פנים ויופי, כמו שזה נשמע.

אז מה, לישון ולקום כמו אחרי מתיחת פנים? כמעט.

שנים רבות התייחסו לקשר הזה כמו אל סתם מיתוס, אבל הקשר הזה התבסס כשעוד ועוד מחקרים מצאו שאנשים שישנים יותר נראים טוב יותר. 

במחקר שנערך, למשל, בשבדיה צילמו קבוצה של עשרות גברים ונשים פעמיים: פעם אחת לאחר שמונה שעות שינה, ובפעם השנייה לאחר שהיו ערים יותר מיממה ברציפות. אתם יכולים כבר להבין מה היו הממצאים. 

התמונות של מחוסרי השינה העידו על מבע פחות בריא ועור פחות קורן, ולהיפך: הישנים 'על פי הספר' נראו בריאים, עם עור קורן. תכלס, יפים יותר.

ממחקר נוסף, שנערך בהולנד, נמצא כי מחסור בשינה מעודד קמטוטים לצד השפתיים והעיניים, הופך את העור לחיוור יותר, וכמובן, מרחיב את העיגולים הכהים מתחת לעיניים.

בואו נבין איך זה קורה: במהלך הלילה רמת הורמון המלטונין בדם עולה. למלטונין תכונות של נוגד חמצון, והוא אחראי בין השאר על תיקון הנזקים שמתרחשים בעור במהלך היום, בוודאי במהלך יום עמוס או מתוח. 

עוד סיבה: רמות גבוהות של הורמון הסטרס קורטיזול עלולות לגרום לדלדול העור. בזמן השינה רמת הקורטיזול יורדת וכך מקטינים את ההשפעות השליליות האלה.

וסיבה מאוד מאוד מרכזית: במהלך שנת הלילה רמת הורמון הגדילה מטפסת. מה עושה ההורמון הזה? כן, הוא האחראי בין שאר תכונותיו לייצור הקולגן בעור. אז כן: יותר קולגן בעור – והוא ייראה מתוח, גמיש, צעיר יותר. אז לכו לישון הלילה בזמן (8 שעות זה בריא, גם ליופי!), ותפגשו את עצמכן/ם בכל בוקר מחדש, עם תרומה חשובה לעור פנים בריא וקורן יותר. במילה אחת: יופי.

ומה הסודות שלכן/ם לשינה ויופי?  

קשר בין הורמונים לשינה