הדרך לחיזוק המערכת החיסונית עוברת דרך המיטה

הדרך לחיזוק המערכת החיסונית עוברת דרך המיטה

תודו שימים כאלה לא חווינו. כאילו שברגע אחד מישהו הוריד את השאלטר, והחיים של כולנו, בלי יוצא מן הכלל, בלי הבדלי מין-גזע-לאום, נעצרו. נגיף זעיר, שעד לפני חודשיים קישרנו את שמו עם בירה ממותגת מקיר לקיר, מטלטל את כל העולם ומעמת אותנו עם אתגרים בריאותיים רבים: גוף ונפש. 


מה אנחנו צריכים בימים כאלה. קצת הרבה יותר כוח! לעבור את כל זה. אבל קודם כל לא לסכן את הגוף. מאין תבוא הישועה? מפליא, אבל היא תבוא קודם כל מ... הגוף עצמו!

הכיצד? בואו נקרא לה בשמה: המערכת החיסונית. כשמה כן היא, היא מגייסת את החוסן הבלתי נתפס של הגוף כדי להדוף מזיקים שונים, בעיקר ממין נגיף. הרבה מחקרים כבר הוכיחו את תפקידה הקריטי בהתמודדות עם איומים רבים על גופנו. מתברר שלמערכת חיסונית מחוזקת יש תפקיד עצום ביכולת של הגוף להדוף את ההדבקה של נגיפים כאלה ואחרים, גם כאלה שטרם הופיעו. אבל עכשיו לפואנטה: שינה טובה תורמת באופן קריטי על חיזוק המערכת החיסונית. 


ומה שטוב בידיעה הזו, שכיף אחד גדול לגייס שינה טובה לטובתנו: שינה במקום תרופה. שינה במקום תוספי תזונה. אז שינה טובה, לוקחים? 

בואו נתחיל מהבסיס: תשמרו על 8 שעות שינה טובה, זה יספק לכם את טעינת האנרגיה הנדרשת לתאי הגוף, באופן פלאי מאוד. ותראו מה קורה בתהליך הזה שמגייס שינה טובה: בזמן שאתם נרדמים, מופרשים הורמונים שמגבירים, למשל, את ייצור הכדוריות הלבנות, שהתפקיד שלהן בחיזוק המערכת החיסונית קריטי. 

ד"ר פטריק מקנמרה כתב לאחרונה במגזין Psychology Today על החשיבות של שינה איכותית בהגנה מפני מחלות – והדגיש ששינה טובה צריכה להיחשב לעוד אמצעי להגנה גם מפני וירוס הקורונה, למשל. הוא מרחיב ומציין ששינה איכותית מחזקת את היכולת של הגוף שלנו להילחם במחוללי מחלות מסוגים שונים. 

רוצים לחזק את המערכת החיסונית? תישנו טוב.

הדרך לחיזוק המערכת החיסונית עוברת דרך המיטה