הכבדה לצורך הקלה

שמיכה טובה ואיכותית תשמור לנו בחורף על הגוף, אבל בואו לא נשכח את הנפש. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל", עם פתרון נפלא לשינה איכותית לגוף ולנפש, לאורך כל השנה – השמיכה הכבדה, שתהפוך את הלילות לעטופים, רגועים וקלים

הכבדה לצורך הקלה
הכבדה לצורך הקלה מאמר

בחורף הקר, חשוב להצטייד בשמיכה מחממת ואיכותית דיה שתגן על הגוף. ומה לגבי הנפש? ההיבט הפסיכולוגי בשימוש בשמיכה מקושר גם לצורך שלנו מלידה להרגיש מוגנים, צורך שלא ממש שואל אם עכשיו קיץ או חורף. גם בשדה הזה כבר יש פיתוחים מוצלחים בתחום איכות השינה – למשל, הכירו את השמיכה הכבדה.

מדובר בפיתוח שוודי, שמיכות טיפוליות שמשקלן מ-2 ק"ג ומעלה, המגיעות במידות ובמשקלים שונים המותאמים לצרכים ולגילאים שונים ועונה, בין השאר, על הצורך הראשוני שלנו להרגיש עטופים ומוגנים. 

השמיכה הכבדה מפעילה בזכות משקלה את מערכת העצבים הפרא-סימפתטית כך שאפקט עטיפת הגוף מעניק תחושת רוגע – שמסייע גם להירדמות מהירה ושינה שלווה ועמוקה יותר. העיטוף והמשקל גורמים לגוף להגביר ייצור ושחרור סרוטונין, הורמון האחראי על ויסות טמפרטורת הגוף ועל יציבות ורגיעה נפשית וכן מווסת את שלבי השינה שלנו. הוכח כי שמיכות כבדות הפחיתו גם רמות שונות של חרדה, ובכך שיפרו את איכות חייהם של המשתמשים בהן. 

המגע הפיזי של השמיכות הכבדות והעוטפות מחזק את תחושת הקשר והשייכות לגוף, מה שתורם למגוון רחב של משתמשים שנהנים מהמגע המרגיע ואת תחושת החיבור לגוף.

חשים שגם אתם יכולים להיתרם מהשמיכה הכבדה? לפני שאתם מצטיידים באחת כזו, כדאי שתקחו בחשבון את מידות השמיכה – האם אורכה מכסה אתכם במלואו בכל תנוחות השינה האפשריות שלכם? ומה לגבי הרוחב? מוטב שהיא תעטוף אתכם מכל הצדדים. 

לרוב, שמיכות כבדות ליחיד יהיו באורך של כ-1.50 מטר – קצרות משמיכה זוגית ממוצעת. כך יבטיחו כיסוי מלא אך ימקדו את המשקל במשתמש היחיד. ולפרמטר החשוב ביותר – כמובן – משקל השמיכה. רצוי לבחור בשמיכה השוקלת 10-20% ממשקל גוף המשתמש, בהתאם לצורך. לילדים לרוב מומלצת שמיכה במשקל 4.5 ק"ג, ולמבוגרים שמיכה במשקל 6.8 או 9 ק"ג. כדאי גם לדעת שאחרי גיל 50 הגוף פחות ופחות מסוגל לסבול כל כובד, ולמשתמשים בגילאים אלו מומלצת שמיכה בטווחי המשקלים הקלים יותר האפשריים.

לילה חמים ונעים, ושהכובד יהיה רק בשמיכה, לא בלב. 

הכבדה לצורך הקלה מאמר הולנדיה