המהפכה מתחילה במיטה

במסעותיו בעולם הוא חוקר, לומד ומלמד על איכות השינה וחשיבותה, ותמיד שמח לפגוש עמיתים מרתקים למקצוע. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על הספר "מהפכת השינה", של הקולגה האמריקאית ואשת התקשורת אריאנה הפינגטון

המהפכה מתחילה במיטה
המהפכה מתחילה במיטה מאמר

לאורך השנים בהן אני חי, נושם, חולם ומגשים שינה בריאה ואיכותית, אני נפגש מדי פעם עם סופרים וחוקרי שינה בעלי שם עולמי, וגאה לעמוד לצד קולגות מסוגם. אחת מהן היא אריאנה הפינגטון, סופרת ועיתונאית אמריקאית מוערכת, אשר ייסדה את קבוצת התקשורת העולמית "The Huffington Post", שלימים מכרה אותה ב-315 מיליון דולר.

הפינגטון, אישה שהיא השראה לכל עניין ודבר, הוציאה ב-2016 ספר המוקדש כולו לאיכות השינה, "מהפכת השינה", בו היא מדברת על שינה איכותית ובריאה כגורם מפתח המשפיע על ההצלחות המרובות בחייה. הפינגטון טוענת בספרה ששינויים קטנים ומידיים, קלים ליישום, בהרגלי השינה, הם הבסיס לשיפור איכות החיים. אני, מצדי, מחזיק ומטפח לאורך שנים דעה דומה.

את החינוך לחשיבות איכות השינה קיבלה הפינגטון כבר בבית ילדותה, כשאמה טענה שהשינה היא צורך אנושי בסיסי ויש לכבדו כראוי. עוד היא טוענת, ואני מצטרף לדעתה, שהמודעות לחשיבות העליונה של שינה בריאה ואיכותית הולכת וגוברת בעשורים האחרונים. יוכיחו זאת הנתונים המדעיים, הניסויים, המחקרים הרבים, עשרות אלפי האפליקציות הקיימות הנוגעות לשינה ומיליוני התיוגים באינסטגרם. לא בכדי, קיימים היום מעל 2,500 מרכזי שינה בארה"ב, ולפני חמישה עשורים לא היו יותר משלושה. בכל היבשת.

נושא איכות השינה הוא שיח ער בכל התרבויות, אך מרכזו מתמקד דווקא בחוסר, בקושי. לאורך כל חיינו אנחנו ביחסים מורכבים עם הרגלי השינה שלנו, שחווים שינוי מהותי לאחר הולדת ילדים, בעיקר בעידן המודרני מרובה המסכים והגירויים. לא בכדי פילוסוף אחד כינה את חוסר השינה והעייפות המצטברת "מחלת האנושות". 

אז איך זה שחוסר השינה הפך להיות מאפיין של האנושות המודרנית? למה בעצם קשה לנו להגיע לכמות שעות שינה מספקת? הספר המעורר של הפינגטון למעשה מנתח את משמעות השינה ותפקידיה הרבים בחיינו, תוך הצגת משבר השינה העמוק בו נמצאת האנושות בעידן המודרני והקלות הבלתי נסבלת של פגיעה בשעות השינה. הנושא נבחן בספר תוך חיפוש דרכים להשיג שליטה על חיינו ולשפר אותם בעזרת שיפור השינה, באופן פרקטי ולא רק לידיעה. אני, והפינגטון גם, מאמינים בפרקטיקה. אני מרבה להרצות בנושא ולהפיץ עוד ועוד מידע חיוני, ושואף להתגבר על "מחלת האנושות" בעזרת הקניית הרגלי איכות שינה לקהל הרחב, גם בהרצאותיי וגם בספריי.

מאחל לכם ללמוד ולהשכיל גם מקולגות עולמיות, ומכל מקור איכותי בנושא. לילה (מאוד) טוב.

המהפכה מתחילה במיטה מאמר הולנדיה