המרגיע הלאומי בחדר השינה

כיצד נשמור על רוגע בתקופה לא שקטה כמו היום? תתחילו בחדר השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מציע מספר טיפים פשוטים לארגון חדר שינה באופן שיכול להשרות שלווה ולסייע לכל אחד לישון קצת יותר ברוגע.

בשבועות הקשים שאנחנו עוברים, חשוב להיות מאוחדים ולתמוך אחד בשני. אלא שרק לפני כן, מה עם להתחיל לדאוג לעצמנו, לשקט ולרוגע שלנו? כן, אנחנו צריכים לפחות קצת יותר אנרגיה כדי לחזק ולתמוך גם בקרובים לנו בצורה טובה יותר. התנודות המורליות ברמת הכלל כמו ברמת הפרט לא פוסחות עלינו. וכשהנפש עוברת ימים (ולילות) קשים, גם הגוף מושפע. תכלס, אפשר להבחין בזה בהתנהלות היומיומית של כל אחד.

לכן, מעבר לפעילויות חיוביות כמו תרומות והתנדבויות למיניהן, בהן כל הצדדים יוצאים טוב, בימים בהם השגרה היא לא ממש שגרה, הכיוון היעיל הוא לפתח "שגרת חירום מנצחת". צריך ללמוד מהר לסגל אותה בוודאי כשהחרדות, המתח ואי הוודאות באוויר מדירים שינה מעיני רבים, כל אחד בעוצמה שונה. שגרה כזו צריכה לקחת בחשבון את איכות התפקוד שלנו לאורך היום ובערב/בלילה, איך לא, תפגשו אותה במיטה, באיכות השינה שלכם. הנחת המוצא ההכרחית: חדר השינה שלכם, הוא לא פחות מהבסיס לעזרה עצמית בסיסית וחיונית לימים אלו, לטעינת מצברים חיונית, וגם לחיזוק מצב הרוח.

אז נתחיל במיטה. על אילו מצעים אתם ישנים? ההמלצה שלי: בחרו במצעים מכותנה, הסופגים לחות ונעימים למגע. דאגו גם לשני דברים נוספים – הראשון הוא מגן מזרן, שישמור על המזרן שלכם, והשני הוא החלפה תדירה של המצעים  כשבוע לכל סט. גם למזרן החירום ששמתם בממ"ד, אם תרגישו בטוח יותר לישון שם. ומזרן? אני מקווה שיש לכם אחד טוב. וכמו שאתם רוצים להיכנס למיטה נעימה, אתם בטח רוצים יציאה רכה ממנה, לקראת היום החדש – שיתחיל רגוע ככל הניתן. וזה לא מסובך. וכן, אני יודע, הימים הקשים האלו מתישים את כולנו, אבל בבקשה: לכו לישון בבגדים נקיים ונעימים לכם (וגם כאן העדיפו כותנה), בוודאי אחרי מקלחת.

שני פרמטרים חשובים לחדר השינה שלכם הוא החשכה מספקת, לצד אוויר זורם. אם אין לכם בחדר וילונות, הגיפו כמה שיותר מהתריס אך השאירו מעט מהחלון פתוח לזרימת אוויר. אז אם אתם ישנים זמנית בממ"ד, נסו לדאוג בשעות השקטות לאוורור טבעי זמין, וכמובן הפעילו מזגן או מאוורר.

את המתחים בלילות תוכלו להקל עם 'עבודה' על חוש הריח – עם מפיץ ניחוח (Sense). 

מאחל שינה רגועה, רכה ונעימה ככל הניתן לכולנו.