הרדמה בהתאמה אישית

איך נרדים את הבייבי? מהי השיטה הכי מוצלחת? מרוב עצים לא רואים את היער. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על בחירת שיטת הרדמה, ומספר שיטות אפשריות שכדאי להכיר

הרדמה בהתאמה אישית
הרדמה בהתאמה אישית פורום שינה

כמו בדיאטות, כנראה שבדרך לשיטה האידיאלית להרדמת הרך הנולד, תשמעו המון המלצות והמון אסכולות. תבחנו ואל תשכחו - שיטות שעבדו במשפחה אחת, לא בהכרח סופן להצליח באחרת.

לפני מלאכת הבחירה, שווה להכיר את מגוון השיטות ולבחור לפיהן את המתאימה לכם ביותר. עד אז, לא לשכוח – גמישות וסבלנות. כי לא בהכרח שהבחירה הראשונה שלכם תהיה מוצלחת. כמו בדייטינג, אחרי כמה פגישות תדעו אם מצאתם את האחת או שגם זו צפרדע בדרך ליפהפייה הנרדמת.

כדי לתת לכם קצת כיוון, הנה כמה שיטות נבחרות, כמובן בגדר המלצה בלבד, וכולן ניתנות גם לפרשנות הורית שלכם. כי עם כל הכבוד למומחים, ההורים יודעים הכי טוב.

העצמאית – שיטה שתפסה תאוצה בעקבות גורו ההורים טרייסי הוג. ניתן להגיד שהשיטה "מלמדת לדוג במקום לתת דגים". לפיה, יש לתת לתינוק להירדם לבד, ללא מגע. תפקיד ההורה מסתכם בהפגנת נוכחות והרגעת הבכי. במידה ובוכה, ניתן ללטף ולחבק. חשוב להישאר בחדר, בסמיכות לתינוק, כמה זמן שנדרש.

ההדרגתית – השיטה הזו מצריכה רק כורסא נוחה וסבלנות. הרעיון שלה הוא להפחית בהדרגה את נוכחותכם בחדר. התחילו בישיבה סמוכה למיטה, והתרחקו כל פעם קצת, עד שתתמקמו ליד הדלת, כשבשלב הסופי אתם כמובן מחוץ לחדר. החיסרון בשיטה, הוא שלאחר כל בכי, צריך להתחיל מהתחלה. וכנראה שזה לא יקרה רק פעם אחת. תוך כדי, ניתן לדבר לתינוק ולהרגיע אותו, ובשלב הראשוני גם לשלב מגע קל.

הנוגעת – הרדמה במגע מדורג. בימים הראשונים, יש ללטף את התינוק עד שנרדם. בשלב הבא, מלטפים את היד בלבד. השלב לאחר מכן הוא החזקת היד מבלי ללטף. לאחר מספר ניסיונות מוצלחים בשלב זה, ניתן לנתק מגע, אך להישאר בחדר. בכל בכי של התינוק, ניתן להרים אותו וכשנרגע להחזירו למיטה.

הנוכחת – שיטה המבוססת על ההנחה שהקושי העיקרי של התינוק הוא להתנתק מהוריו. לפיה, ההורה צריך לישון בחדר תינוק שבעה ימים רצופים, אך לא לגעת בו, לא לדבר איתו ולא ליצור קשר עין. רק להיות נוכח. כדי שהשיטה תעבוד, ההורה צריך להתחייב לכל שבעת הימים, בלי לעזוב באמצע הלילה לחדרו, למקרה שהתינוק יתעורר בלילה.


וזה לא הכל – יש המון שיטות. על חלקן בטור הבא, ועל נוספות... פרטים בקרוב.

הרדמה בהתאמה אישית הולנדיה