השאלה שלא נרדמת

לאורך הקריירה, שואל את עצמו מומחה השינה הבינלאומי אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, "למה אנחנו ישנים?". בין הקולגות שהוא גאה לעמוד לצידם, הפרופסור מתיו פ.ווקר, מחבר רב-המכר בשם זה, זוכה להוקרה רבה והוא עונה על השאלה ממגוון זוויות

השאלה שלא נרדמת
השאלה שלא נרדמת מאמר

האם פעם שאלתם את עצמכם את השאלה "למה אנחנו ישנים?" אני מאמין שכן. אפילו אני עצמי, שמרבה להרצות ולהסביר על חשיבותה של איכות השינה לגוף, לנפש ולמוח ולא מפסיק לחקור את התחום, שואל זאת שוב ושוב ומחפש תשובות נוספות. מבין הקולגות המרתקות שאני פוגש במסעותיי ברחבי העולם, חביב עליי במיוחד מתיו פ.ווקר (בריטי במקור), פרופסור לנוירולוגיה ופסיכיאטריה מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, ארה"ב, המתמקד במחקריו בעיקר בנושא השינה כחיונית במיוחד לבריאות האדם.

ווקר ערך ופרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בתחום וכן תרם רבות גם למחקרים נוספים בנושא, הופיע בתכניות טלוויזיה מרכזיות בארה"ב ובבריטניה, וב-2017 הוציא לאור את ספרו הראשון "למה אנחנו ישנים", שהפך לרב-מכר עולמי ואף תורגם למספר שפות, ביניהם גם לעברית, ב-2018. בספרו, עונה ווקר על השאלה מהיבטים שונים, ועל עוד כמה שאלות נוספות בנושא חשיבות ובריאות השינה, כמובן בתמיכת עובדות ונתונים ממחקריו הרבים לאורך כל הכתוב.

במסגרת הרצאותיו האקדמיות, ווקר מרבה לשאול את הסטודנטים שלו על החשיבות שהוקדשה בילדותם לנושא השינה, ולרוב מגלה שלא דיברו איתם על זה מספיק כילדים, בטח לא בהשוואה לשיח המוקדש לספורט ולתזונה - וכך נושא השינה אינו תופס מקום בחייהם הבוגרים. עוד משותף באופן החשיבה המקצועית של ווקר ושלי, הוא שגם ווקר, בעקבות תוצאות המחקרים השונים, לא שוכח למרות הכל לדבר פרקטיקה – וממליץ כיצד לנהוג בכל גיל, בהתאם לדפוסי איכות השינה שלנו, שתמיד משתנים. גם הוא מחלק את דפוסי איכות השינה למספר פרמטרים – ביניהם כמות שעות השינה, זמני השינה ועוד, ואת המלצותיו הוא משייך בהתאמה אידיאלית לכל שלב בחיים. את הזווית הזו חלקתי איתכם לא פעם.

ספרו של ווקר מוגש בשפה בהירה הפונה למגוון קהלים, ועם זאת מקצועי, מקיף ונוגע בנושאים רבים, ביניהם נהיגה בחסך שינה, השפעות השינה על מנת המשכל והיכולות הקוגניטיביות, על מערכת החיסון ועוד. גם במסגרת התכנים שאני מעביר בספריי, הרצאותיי והמאמרים שאני כותב, ולמרות הידע הנרחב שצברתי, אני מוצא את הספר המצליח הזה כמעשיר ומחנך, למי שרוצה לקבל עוד כמה תשובות לשאלה "למה אנחנו ישנים". שווה קריאה.

מאחל לכם ללמוד ולהשכיל מכל מקור איכותי בנושא, כולל קולגות עולמיות. לילה טוב. מאוד.

השאלה שלא נרדמת מאמר הולנדיה