ואיך נרדמים בקלות?

אתם מפנטזים על הירדמות לילה מהירה - וזה לא תמיד ממש קורה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מפרט את הסיבות שעלולות להרחיק את השינה ומצייד אותנו עם הטיפים שיקרבו אתכם לשינה מהירה

ואיך נרדמים בקלות מאמר
ואיך נרדמים בקלות הולנדיה

רבים מאיתנו היו נותנים הכל כדי להיכנס למיטה ופשוט להירדם. בקלות. מהר. כי יש כאלה שזה לא בא להם ברגע. יום מטריד, מתח עם הבוס/ית, השכן/ה, ההרצאה של מחר, המבחן של מחרתיים. הילדים. חסרות סיבות? ואולי זה אופי כזה שסופג כל לחש פנימי והופך אותו לסערה. אולי. 


וגם כשמגיע לו חמישי המשחרר, משהו לא משתחרר. הראש עובד לו על טורים. זו הסיבה הפשוטה, כביכול. מיד נראה איך מטפלים בה. ויש נסיבות מסוג אחר לחלוטין, שדורשות אולי ביקור אצל מומחה. אבל לפני הכל ניתן הזדמנות לפתרונות נגישים. לפתרונות האלה קוראים "טיפים", שבאים מניסיון של אנשי מקצוע - וניתן להם הזדמנות של קו ראשון.


תאורה יוק. נתחיל עם האצבע על מתג התאורה בחדר השינה. קליק, מכבים. וגם את התאורה שמנצנצת לה מהסמארטפון. כל תאורה זעירה שקורנת מכל מכשיר תמים יכולה להטריד ואולי גם לטרטר לכם באוזן. למה לכבות? לכל תאורה, ולו הזעירה, יש השפעה שלילית על איכות השינה שלכם. אז כבו הכל. כל מקור תאורה, כולל מחשבים, טלוויזיה, כל תצוגה דיגיטלית.


סלקו גם את השעון שלכם מחדר השינה. ולו רק מהסיבה שהפיתוי להציץ בשעון שלכם מספר פעמים כל לילה, עלול להשבית חזרה למצב שינה איכותי. למה? התודעה עלולה לרוץ אז עם המחשבות על היום הבא. הלכה השינה.

הגענו למיטה: יש לה 2 ייעודים ברורים: שינה וסקס. אל תגררו עבודה למיטה (גם אם מתכווננת ומפנקת להפליא), תניחו לאינטרנט וגם לא לצפייה בטלוויזיה. בוודאי אל תקרסו למצב שינה עם טלוויזיה דלוקה. המצב הזה נחשב למחבל שינה עם קבלות.


טמפרטורת השינה האידאלית: לרוב עד 21 מעלות צלסיוס. תעקבו אחרי סימני הנוחות של הגוף, שם הטמפרטורה הנכונה לכם. לפחות לעונת השינה הרלוונטית.


אוכל: אל תאכלו ארוחות גדולות או מאכלים כבדים מאוחר מידי בערב. מערכת העיכול לא מעודדת עומס, שמשפיע על איכות השינה. כחלופה, אכלו משהו קל וסיימו לאכול לפחות שעה לפני השינה


וטיפ צמרת: שחררו את הנפש שלכם, כבו את "הרעש" של היום. אם עדיין משהו מטריד אתכם, רשמו זאת על פתק ושכחו מזה בלילה. כשעה לפני שאתם הולכים לישון, קראו משהו מרגיע, עשו מדיטציה, הקשיבו למוזיקה מרגיעה או הכינו לעצמכם אפילו אמבטיה חמה. אם אין לכם זמן להיערך ברוגע, קחו לכם אפילו רק 10 דקות של רגיעה, שיכולות לעשות את ההבדל ולהעביר אתכם בקלות ממוד של יום ללילה באמת טוב.

איך נרדמים בקלות הולנדיה