זה הקטן גדול יהיה

עיצוב חדר השינה, לא במפתיע, יכול לתרום לאיכות השינה שלנו. כולנו נעדיף חדר שינה רחב ומרווח, אך בחדרי שינה מסוימים יש אילוצי גודל. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם טיפים עיצוביים גדולים לחדר שינה קטן

זה הקטן גדול יהיה
זה הקטן גדול יהיה מאמר

חדר השינה הוא החלק בבית בו אנו נמצאים הכי הרבה שעות רצופות. אנחנו מסיימים בו את היום, אוגרים כוחות ומתחילים בו את היום הבא. לכן, חשוב לדאוג לעצב אותו בצורה שתטיב עם השינה שלנו – תאורה נכונה, צבעוניות, ריהוט ועוד.

אמנם האידיאל הוא חדר שינה מרווח עם מקום לתנועה ולזרימת אוויר, אך לפעמים יש אילוצים בדמות חדר שינה קטן. אז שתדעו – אם נפלה מנת חלקנו על חדר שינה קטן, כמה דיוקים בעיצוב יהפכו אותו לגדול מהחיים. הנה מספר המלצות נבחרות, קונצנזוס בין מעצבים רבים:

יצירת מרחב – בחדרים בעלי שטח מצומצם בצורה מלבנית מוארכת יותר, חשוב ליצור אשליית מרחב ונפח. מומלץ להשאיר את הקירות בצבע לבן, ולשלב חיפוי רצפות בגוון עץ טבעי – רצוי אלון, ליצירת תחושה חמימה. את צבעי הריהוט יש לבחור בהתאם לסולם הגוונים. במידה ורוצים להוסיף מעט צבעוניות – ישנה עדיפות להימנע מגוונים כהים. גם הטקסטיל והפרטים הדקורטיביים מומלץ שיהיו בסקאלות הבהירים, ובכמות מינימליסטית.

מראה מראה – בחדרי שינה קטנים יחסית, בפרט ביחידות מחולקות המכילות ארון, מומלץ שדלתות הארון יהיו מראה. כך מבחינה פונקציונלית נחסך מקום בחדר, ומבחינה עיצובית המשתקף מהמראה נמצא מול כל החלל ויוצר אשליית מרחב גדול יותר. מומלץ לשלב עם הארון תאורה עילית בקרבתו, ובחירת גוונים בהירים וניטרליים בשאר העיצוב בחדר.

מישהו להכיר לקיר – לפעמים כל מה שצריך כדי לקשט את הקיר בחדר שינה קטן, זה טפט ייחודי. בין יתרונות הטפט אפשר למנות את היותו דו ממדי, בניגוד לתמונות שבולטות ותופסות עוד מקום, שגם ככה אין יותר מידי ממנו. ואפשר גם להתפרע ולבחור טפט יותר צבעוני וייחודי עם דוגמה גדולה, בתנאי ששומרים על גווני בהיר ולבן בעיצוב יתר החדר.

עדינים ומוגבהים – רהיטים עדינים בעלי דפנות דקות יחסית ורגליים גבוהות ייצרו בחדר הקטן מראה מאוורר ופתוח. בנוסף, יש לזכור שיש בחדר אילוצי גודל ולא לבחור ברהיטים גדולים במיוחד – למשל, ותרו הפעם על מיטת קינג סייז.

תחום נישה – בחדרי שינה קטנים המאפשרים זאת, כדאי לנצל את עובי הקירות וליצור נישות פנימיות בקיר, לשימוש כמדפים וארונות. כך נזכה גם לחסוך מקום וגם באפשרויות דקורטיביות כיד הדמיון (כמובן בהתחשב בשטח וביתר העיצוב).

כך, בזכות קצת דיוק עיצובי, יחכו לכם בחדר השינה הקטן חלומות גדולים. לילה טוב

זה הקטן גדול יהיה מאמר הולנדיה