חג האורים נכנס לחדר השינה

חנוכה, חג האורים, זמן מצוין לדבר על התאורה בחדר השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עושה היום כבוד לתאורה בחדר השינה ומתייחס לבחירות ולטיפים חשובים לחדר שמסיימים בו את היום ומתחילים בו את מחר

חג האורים נכנס לחדר השינה
חג האורים נכנס לחדר השינה הולנדיה

היום, ממש היום, אנחנו חוגגים את חנוכה, חג האורים. מה שמחבר אותי מיד לתפקיד התאורה בחדר השינה, שלרוב נעלמת לה תחת הכותרת "עיצוב", והפעם היא מקבלת את הכבוד המגיע לה. כי בואו נודה באמת – אנחנו הרי לא רק ישנים בחדר הזה. אז הנה כמה טיפים חשובים.


עמעם (דימר): מי אוהב להיכנס לחדר השינה בערב, להדליק את האור ולהסתנוור זמנית? נכון, אף אחד. להיכנס לחדר במשקפי שמש? נשאיר את זה לסרטי פעולה. הפתרון פשוט – תאורה עם אפשרות עמעום. העמעם מאפשר לשלוט על עוצמת התאורה בהתאם לשעות היום והפעולה שעושים בחדר. שווה לשקול עמעמים גם בשאר אזורי הבית, אבל בחדר השינה – חובה.

צבע התאורה: בהמשך לטיפ הקודם, גם צבע האור יכול להישלט על-ידי עמעם. עם או בלי עמעם, מומלץ להתקין בחדר השינה תאורה חמה יחסית ולא בוהקת. כשיש עמעם, אפשר לבחור גם גוונים קרים יותר, בגלל השליטה באור, אבל תכל'ס? פחות מומלץ.

התאמה לחדר: אחת הדרכים המוצלחות להפוך את חדר השינה לאסתטי ומזמין, היא בחירת תאורה שתשתלב ביתר מרכיבי העיצוב. מומלץ לא להשתמש בגופי תאורה גדולים מידי, ועדיף שיהיו בצבע כמה שיותר ניטרלי ומרגיע – בכל זאת חדר שינה. טיפ זהב - מצאתם גוף תאורה שאהבתם? חפשו גירסה קטנה וסולידית יותר שלו.


כמות גופי התאורה: תמיד מניחים שככל שהחדר יותר גדול, צריכים להיות בו יותר גופי תאורה, אבל בחדר השינה עדיף לשלב מספר סוגי תאורה הכוללים תאורה ראשית ותאורה משנית שיכולה להיות, למשל, מנורת קריאה, אהיל בצד החדר, תאורה לשידת הטואלטיקה, ספוטים מהתקרה מעל המיטה, ועוד.


תאורה למיטה: היא המוקד של חדר השינה ויש לתת לה את הכבוד המגיע, ולהתאים את כל תאורת החדר לפיה. תאורת התקרה מומלץ שתהיה בדיוק מעל מרכז המיטה, ומצדי המיטה (צמודי קיר או על שידות) למקם מנורות קריאה. בא לכם להיות יצירתיים? אפשר להתקין פסי לד בחלק התחתון ולתת למיטה מראה מרחף.


אהילים ונהנים: בחדר השינה יש הרבה טקסטיל – מיטה, מצעים, וילונות, שטיחים ועוד, שנותנים אווירת כירבולים. כדי להוסיף לאווירה, שווה לשקול אהילי בד על גוף התאורה הראשי ואולי גם למנורות הצד.


חנוכה שמח ולילה אור (במידה שתרצו).

חג האורים נכנס לחדר השינה הולנדיה פורום שינה