טיסה אל ארץ החלומות

התמזל מזלנו ועלינו על מטוס לחופשה, אבל קשה לנו להירדם. הגיוני, מאתגר מאוד להירדם בסביבה מוארת, רועשת ולא נוחה במיוחד. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם טיפים שיקלו עליכם להירדם גם בטיסות

טיסה אל ארץ החלומות
טיסה אל ארץ החלומות הולנדיה

יש לי חבר שיכול להירדם בכל מצב. באור יום, בסביבה רועשת, ובמקום שמשלב את כל הגורמים הללו יחד – במטוס. אין ספק – השילוב של מרווח תנועה מוגבל, רעש, אור, טמפרטורה לא אידיאלית והימצאות בגובה רב ובתנועה, ממש לא מייצרים סביבת שינה מוצלחת. ובכל זאת, לפנינו (לרוב) טיסה ארוכה בה הגוף והמוח עלולים להתעייף ולבקש את מנת השינה שלהם. מה גם שמדובר בניצול יעיל של חלק מזמן השהייה במטוס. אז איך נצליח לישון טוב גם בטיסות?

לפני הטיסה – לא להגיע עייפים. במידה ומדובר בטיסה של מעל 6 שעות, מומלץ לישון מספר שעות קודם לכן, ולקום רעננים. גם אם במהלך הטיסה תהיו עייפים ותתקשו להירדם, תהיו רגועים שישנתם מעט קודם. יכול להיות שהרגיעה הזו היא בדיוק מה שתעזור לכם להירדם יותר בקלות.

הכי יפה כשנוח לך – הגיעו למטוס בנעליים נוחות והורידו אותן במידה ואתם נרדמים, ובבגדים חמים ונוחים שלא יפריעו לכם לישון. את הג'ינס הצמוד אולי תשאירו במזוודה ותשמרו לבילוי ערב ביעד הטיסה.

שמיכה וכרית – בטיסות ארוכות סביר שתקבלו שמיכה, אבל לא כדאי להסתמך על זה. קחו שמיכה שתגן עליכם מהקור האופייני למטוסים ותיצור סביבה הקרובה ומקושרת יותר לשינה. למניעת כאבי צוואר, קחו כרית טיסה – יש בסניפי הולנדיה כמה סוגים ייחודיים ואורתופדיים שיהפכו את השינה במטוס ליעילה יותר.

עיניים ואוזניים – גם הם לפעמים מוגשים בטיסות ארוכות, אבל תמיד כדאי לעלות למטוס עם כיסוי עיניים ואטמי אוזניים, לכל מקרה של תינוק רעשן או תאורה חזקה.

בקרו בשירותים – ויפה שעה אחת קודם. נצלו את השירותים במטוס כשהם עדיין נקיים, טרם הישיבה הארוכה. מומלץ גם להתרענן ולשטוף פנים, ואולי אפילו לצחצח שיניים לקראת השינה במטוס.

אוכל ושתייה – בדיוק כמו הצורך בשינה, לגוף גם צורך באוכל. אכלתם בטיסה? חכו מעט לפני שאתם נרדמים. לא מומלץ להירדם על בטן מלאה, אבל גם לא על בטן ריקה. הימנעו, כמובן, מקפה ואלכוהול בסמוך לזמן השינה בטיסה. הדיילות ישמחו לתת לכם קפה גם לא בשעת החלוקה.

אנשי ספר – גם בלי קשר להירדמות, מומלץ לקחת ספר לטיסה להעברת הזמן, במיוחד במטוסים ללא מסכי מושב קטנים. יש במטוס מסכים? כבו את שלכם כשתרצו לישון – בדיוק כמו מחוץ למטוס, מסכים לא ממש עוזרים לנו להירדם.

לילה טוב וטיסה נעימה.

טיסה אל ארץ החלומות מאמר הולנדיה