טכנולוגיה בשירות השינה

העולם לא מפסיק להתפתח ולהתקדם. כל יום נולדות טכנולוגיות חדשות. במקביל, גדלה ההכרה העולמית בחשיבות בריאות ואיכות השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על חלוצי הפיתוחים הטכנולוגיים שנולדו כדי לשפר את איכות השינה

טכנולוגיה בשירות השינה
טכנולוגיה בשירות השינה הולנדיה

ככל שהעולם מתקדם ומתפתח, יותר ויותר אנשים משכילים להכיר בחשיבותה של איכות השינה. מצד שני, עם ההתפתחות מגיעה דווקא ירידה בשעות ובאיכות השינה, בחסות אורח החיים המערבי המודרני. אחד המהלכים היותר מתבקשים במצב שנוצר בעולם, הוא כמובן פיתוחים טכנולוגיים למען שיפור איכות השינה. וכאלה, לשמחתנו, לא חסרים. ברוך בורא הקדמה והטכנולוגיה.

מבין הפיתוחים בתחום אפשר למצוא שלל אפליקציות, שירותים ומוצרים, בפרט מתחום המחשוב הלביש הפופולרי בשנים האחרונות – כמו שעונים וצמידים חכמים. כן, אני עדיין חושב ששינה טובה ומספקת, מוטב שתיבנה בעזרת תרגול ואימוץ אורח חיים שמכבד את השינה. עם זאת, אני לחלוטין מודע לתקופה שאנחנו חיים בה, שלא תמיד מאפשרת זאת. ומאיפה כל זה התחיל? הנה כמה מחלוצי הפיתוחים בתחום.

לשחק ולישון – ענקית המשחקים נינטנדו פיתחה בעשור האחרון מכשיר העוזר בניטור דפוסי השינה של המשתמשים באמצעות גלי מיקרו, ומספק להם בהתאמה אישית מידע וכלים לשיפור איכות השינה.

חכמים בלילה – כיום לכל אדם שני כנראה שיש שעון חכם, כשלפני עשור, מי תיאר לעצמו שייצא מוצר כזה לשוק, ויצליח כל כך. השעונים החכמים למיניהם מתחברים לאפליקציות תואמות בסמארטפון ויכולים לפרק את איכות השינה שלכם לגורמים. הם יידעו להגיד לכם כמה שעות ישנתם, כמה פעמים התעוררתם, מה היה הדופק שלכם במהלך הלילה, כמה קלוריות שרפתם, ועוד.

עם השעונים החכמים הראשונים, נולד המוצר H7 של חברת פולאר, ובמקור פותח בעיקר לספורטאים – קופסה שמתלבשת על החזה ברצועת גומי ועוקבת אחרי דפוסי השינה. הנתונים שהיא קולטת מדוייקים במיוחד, ולאחר ניתוח שלהם היא יודעת בדיוק מה כדאי לעשות כדי לשפר את איכות השינה ואפילו מציעה תכנית שינה מותאמת. כמובן, הכל מסונכרן גם לסמארטפון.

פתרונות גדולים, יזמים קטנים – לצד חברות גדולות שבוחרות להשקיע במיזמים למען בריאות ואיכות השינה, יש גם יזמים קטנים עם רעיונות גדולים, שמשיגים כספים דרך אתרי מימון המונים. מחלוצי התחום, הייתה OxiRate הקליפורנית, שפיתחה חיישנים להרכבה על המצח, על בסיס המכשור בו משתמשים במעבדות שינה, שיוכלו לספק תמונה מדוייקת למצבו הגופני המלא של המשתמש במהלך הלילה עד מעקב אחרי נשימות, רמת חמצן בדם ונחירות (אם יש), ודרך איסוף הנתונים לספק השכמה בתזמון האידיאלי וכן הצעה למועדי שינה מותאמים.

מאז, נולדו עוד פיתוחים רבים. משתמשים באחד? ספרו לי ב"פורום השינה של ישראל".

טכנולוגיה בשירות השינה המאמר הולנדיה