ישנים עם ידידינו הטובים

ישנים עם חיית המחמד? לכבוד יום החתול הבינלאומי, שחל היום, מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על שינה משותפת עם חבר פרוותי (כלב? חתול? לא חשוב) ואיך היא תורמת ליחסים ביניכם ואולי גם משקפת אותם

ישנים עם ידידינו הטובים מאמר
ישנים עם ידידינו הטובים מאמר הולנדיה

היום מצוין בעולם יום החתול הבינלאומי. אחד משני סוגי חיות המחמד הפופולריות והאהובות בעולם. החתול (ולצדו כמובן הכלב), הוא דייר קבע בבתים רבים, לא רק של רווקות. ובדיוק כמו בעלי כלבים, בעלי חתולים רבים ישנים עם החבר הפרוותי והמגרגר שלהם במיטה.

מעבר להנאה בשינה מכורבלת עם חיות המחמד, מחקרים רבים טוענים שהיא תורמת באספקט הנפשי ומספקת לשני הצדדים תחושת ביטחון וקירבה, בפרט בידיעה שהכלבים והחתולים שלנו חדי חושים ויודעים לזהות סכנה באמצע הלילה. והנה עוד הפתעה – ישן במיטתנו האוו או מיאוו? אולי נרוויח מזה גם סיוע בהורדת לחץ דם.

ואתם – ישנים עם חיית המחמד? שווה לדעת – הצורה שבה אתם ישנים יחד, לעיתים יכולה להעיד על טיב הקשר ביניכם. בדיוק כמו בשינה עם בני זוג אנושיים.

התכרבלות ליד הרגליים – אמנם מרגיש שבאופן טבעי, אם הכלב או החתול ישנים כך, זו הפגנת שייכות ("אתם הבעלים שלנו"), אבל כנראה שאם החבר הפרוותי שלנו בחר בתנוחה הזו, אנחנו זזים יותר מידי במהלך הלילה ורק ככה הם יכולים להתקרב אלינו מספיק.

על הכרית – קולגה רווקה שלי מספרת שמדי לילה החתולה שלה ישנה על הכרית הפנויה במיטתה ולפעמים אפילו דוחקת אותה הצידה, ולבסוף מעירה אותה בבוקר ברצון לליטופים ולאוכל. חקרנו וגילינו שכנראה החתולה מחפשת מקום רך ויותר תחושת ביטחון. הקולגה כמובן דאגה לה בהתאם.

מתחת לשמיכה – בדיוק כמו אצל בני אדם, כנראה שהם צריכים תחושת ביטחון מוגברת במהלך הלילה. ניתן לכסות את החיה בשמיכה לא עבה, כמובן עם הראש בחוץ.

לכיוון הפנים – הכלב או החתול ישן עלינו או לידנו, בכיוון הפנים שלנו? כנראה שהוא מעט חסר ביטחון ומחפש לראות אותנו ולשמוע את הלב שלנו דופק. במקרה כזה, נסו לחזק את הקשר איתו ותנו לו יותר יחס. זה ירגיע אותו.

במרכז המיטה – קמתם בבוקר כשחיית המחמד במרכז המיטה, ואתם בצד, ממש על השפיץ? כנראה שבדיוק להיפך מהסעיף הקודם, אתם מפנקים אותו יותר מידי. תעשו בדק בית – האם אתם נותנים לו יותר מידי אוכל? ואם לא – במה פינוק היתר מתבטא ואיך ניתן לאזן אותו?

מאחל לכם ולמחמדכם לילה מיאו-צלח. או האו-צלח, אם יש לכם כלב.

ישנים עם ידידינו הטובים מאמר פורום שינה