לאן נעלמו כאבי הגב?

כמעט כל אדם בוגר חווה מיחושים וכאבים שמקורם בגב מעיק או תפוס. למה התופעה הזו שכיחה כל כך? נתחיל מהזנחה לא מודעת (או רשלנית) של הגוף: פחות פעילות גופנית, אם בכלל, והגב "מדבר". מה שתורם לנזקי הגב: אורח חיים יושבני. רגע, לא לשבת? לא זו הנקודה, אלא ה"איך" לשבת. ישיבה נפוצה, למשל, בצורת ספירלה או כל תנוחה שלא מוכרת לטבע הגוף הזקוף, היא תוכנית החיסכון הכי מטרידה שהגוף יכול להשקיע בה. ואז, חוזרים ל"אוי, הגב".


אז ממש לפני שרצים לטיפולים מורכבים, ממושכים ויקרים, בואו נסכים שאתם יכולים לנצל את שעות השינה ואת איכות השינה שלכם, כדי לשפר את המצב. טבעי, לא?

לאן נעלמו כאבי הגב

נתחיל: מצע שינה איכותי – כמו מזרן נכון ומערכת שינה מתקדמת, רצוי מתכווננת - עשויים להשפיע דרמטית על מערכת יחסים תקינה שלכם עם הגב. תשקיעו? תבטיחו גב בריא, שלא יגביל את התנועות שלכם, גב משוחרר ו'נושם'. איכות חיים.


ונעבור לתנוחת השינה המומלצת: שינה על הגב, עם כרית קטנה או כרית ארוכה וצרה מתחת לברכיים, שתעזור לברכיים שלכם להיות מעט מכופפות, מה שיתרום ליציבה שלכם. ואם בא לכם שינה על הצד, תקפידו להניח כרית קטנה בין הרגליים, שתעזור לשמור על מרווח קבוע בין הרגליים.

הימנעו משינה על הבטן, שיכולה להפעיל לחץ מיותר על הגב ואת זה אתם ממש לא רוצים.

אל תשכחו כמובן גם כרית טובה ותומכת לראש ("המזרן של הצוואר"), אבל הפריט הקריטי להבטחת איכות השינה של כל מי שסובל מבעיות גב הוא מזרן איכותי. אז קשה או רך? התשובה חדה: המזרן צריך להיות גמיש מספיק מצד אחד, ולא קשה מדי מצד שני. הוא כן צריך להיות אלסטי מספיק וגם סופג לחצים. יש למזרן איכותי תפקיד אחד ברור: להתאים את עצמו לקימורי הגוף - ולתמוך בו בכל נקודה ונקודה. כל אחד על פי צורת גופו. גם לאדם שלא סובל מבעיות גב, גם לא ממיחושי גב קלים. ואם לא להתפשר על איכות המזרן, ההמלצה שלי: "טמפור".


 תשתדלו לישון שינה ארוכה ומספקת, כדי שיהיה מספיק זמן לגוף להרפות ולהקל על הלחץ שנוצר במהלך היום על המפרקים והשרירים. בקיצור, תפנקו את עצמכם עם 7-9 שעות שינה בלילה. הגב שלכם יודה לכם.

כרית טובה ותומכת הולנדיה