לילה טוב? קודם מדיטציה

רוצים להגיע לשלווה ולרוגע שיבטיחו לכם שינה טובה במיוחד? בואו נדבר על מדיטציה
 שתגלה לכם איזה מתנה מחכה לכם – ביום וגם בלילה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם כמה הפתעות שיכוונו לכם את תדר השינה
 
 

מה מגדיר לנו איך נראה היום שלנו, או ה"מציאות" שלנו? רגע, קודם כל מה
 
היא מציאות? לפני הרבה שנים לימדו אותי את אחד המשפטים היותר חכמים:
 
"אתה נמצא במקום שאתה חושב." תחשבו: אתם יכולים לשבת איתי, לשוחח איתי, אבלהמחשבות שלכם נודדות מדי פעם, נניח,לאקפולקו. אז האם אתם איתי או באקפולקו? כל היום אנחנו נמצאים ב”מציאות:” בעבודה, בעסקים, במשפחה, נוכחים איכשהו. אבל ,בעצם, אנחנו נמצאים בחוויית חיים כלשהי. וזו מתחלפת לה לאורך היום שוב ושוב. אותה חוויית חיים לא ממש מתבססת על המציאות, אלא על העולם הפנימי שלנו, על האמונות, החשיבה והמחשבה.


כן, העולם הפנימי מייצר לנו 'סרטים' פנימיים ומחשבות והוא זה שקובע לנו איך נתפוס את המציאות ואת האנשים שמסביבנו – במהלך היום. ואם כך - מה קורה לנו בלילה, או ליתר דיוק קצת לפני השינה?

 

הזמן שלפני השינה הוא המקום המדויק שיכול לנטוע בנו, במאמץ מודע לא מורכב, שינוי של הרגלי החשיבה. ואלה כבר משנים מציאות באמת. שינת הלילה היא דרמה אחת גדולה שעשויה לפעול לטובתנו. בגדול. וכאן תעלה ותבוא המדיטציה, לא כטקס ממחוזות המזרח הרחוק, אלא כגורם שמגשר בין עולם השינה לבין עולם התודעה. מדיטציה (מיינדפולנס או אחרת, ויש הרבה) שעשויה נכון, תסייע לנו לראות דברים בדרך חדשה ולהעשיר את העולם שלנו בחוויות חיוביות. וזה למה: בזמן השינה, המדיטציה למעשה ממשיכה לעבוד בשבילנו, להשפיע על התודעה ובכך להתקבע גם במחשבה. לילה לילה, בוקר בוקר.

 

 

אין ספור מחקרים כבר עמדו על הקשר הזה בין מדיטציה שנעשית לפני השינה להשפעה על תודעה וחווית חיים איכותית. אנשים שמקפידים לבצע מדיטציה לפני השינה ישנים שנת לילה טובה ואיכותית יותר. ושינה טובה, כידוע, עוזרת גם לבריאות, לירידה במשקל, להפחתת תחושות שליליות ולשיפור איכות החיים בכלל.


ומכאן שיש קשר הדוק מאוד גם בין תחושות חיוביות והירדמות תחת השפעת המדיטציה שתבחרו על איכות השינה. ובכלל, אם אתם כבר כאן ורוצים לקום טוב יותר בבוקר הבא, למה לא לנסות? בהצלחה!