לישון בחדר מעוצב ונעים

מתקשים להירדם? בדקתם ושללתם כל סיבה אפשרית אחרת לכך? יכול מאוד להיות שהגיע הזמן לשינוי. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל ״פורום השינה של ישראל״ בפייסבוק ומנכ״ל הולנדיה, על עיצוב וארגון החדר מחדש לשינה טובה, בין היתר על-פי תורת הפאנג שוואי

לישון בחדר מעוצב ונעים
לישון בחדר מעוצב ונעים הולנדיה

בהצצה בתמונות חדרי שינה מעוצבים, נמצא קווים מנחים משותפים - עיצוב חמים ונעים המשרה רוגע. יותר ויותר אנשים נעזרים בתורת הפאנג שוואי העתיקה. מעקרונותיה הנבחרים:


אוורור - מומלץ לאוורר כמה שיותר את חדר השינה. זרימת אוויר טובה לתוך חדר השינה במהלך היום תשפיע ישירות על השינה, ובבוקר תכניס אליו יותר אנרגיה.


וילונות - מומלץ להתקין בחדר השינה וילונות, עדיף במערכת דו שכבתית הכוללת וילון דק פנימי ווילון עבה ואטום חיצוני, כך ניתן לשחק עם האור הנכנס לחדר במהלך היום.


תאורה - רצוי לשלב, בנוסף לאור הטבעי, מספר מקורות אור מלאכותי בחדר - מנורת תקרה/רצפה ראשית עם אפשרות לעמעום, מנורת קריאה ליד המיטה ומנורת שולחן במידה ויש שולחן עבודה בחדר השינה. חשיפה חזקה מידי לאור עלולה לאחר את שעות השינה שלנו, כדאי לקחת בחשבון.


צבעוניות - העדיפו צבעים ניטרליים ונעימים שלא יסיחו את דעתכם ויאפשרו לשקוע בשינה עמוקה ורציפה. שוקלים לעצב את חדר השינה בצבע לבן בוהק? שקלו שוב. הוא עלול להקשות על ההירדמות ונוטה לשדר קרירות. גווני עור ואדמה בהירים, פסטלים, בז׳ ולבנדר הם המומלצים, וניתן להוסיף זריקות צבע בגוונים מעט יותר רווים - סגולים, ורודים, או כתומים ואדומים במינון נמוך.

המיטה - לפי הפאנג שוואי, לא מומלץ למקם את הרהיט החשוב בבית מול דלת הכניסה. השקיעו במיטה יציבה, רצוי עם ראש מיטה הנשען על קיר. עוד חשוב להשאיר מקום לזרימת האנרגיה ולא לאחסן דברים מתחת למיטה. כך גם הכניסה לחדר השינה צריכה להיות - מזמינה וחופשיה מחסימות.


סדר - הקפידו על מיטה מוצעת ומסודרת, שלא יהיה עליה דבר שאינו קשור לשינה. אם יש שידות - מומלץ לשים כל אחת בצד אחד של המיטה וליצור איזון, גם אם הן שונות. על השידה להיות מסודרת ולא עמוסה, השאירו עליה את המינימום הנחוץ לפני השינה, ואפשר להוסיף עוד פריט דקורטיבי קטן.


אמנות - הכניסו תמונות ופריטי אמנות ייחודיים שאתם אוהבים, ואל תפחדו להשקיע. מומלץ לתלות תמונה על הקיר שמעל המיטה, ותמונה ממול, אם ניתן, שתוכלו ליהנות ממנה כשאתם שוכבים במיטה. 


מכשירי חשמל - לא מומלץ להכניס לחדר. לפי הפאנג שוואי, הם מכניסים לחדר השינה אנרגיה של מתח המנוגדת לייעודו. אם פינת העבודה נמצאת בחדר השינה, דאגו לבודד אותה, רצוי במחיצה וכבו את המחשב בלילה.


לילה טוב ורגוע.

לישון בחדר מעוצב ונעים מאמר