לקבל זריקת מרץ באמצע היום

תורת הנפנופ: לקבל זריקת מרץ באמצע היום
 
 

אתם מתחילים את היום באנרגיה נמרצת, ואז באמצע היום, בעיקר אחרי ארוחת צהריים, באה נפילת אנרגיה בעוצמות שונות. בא לכם לתפוס תנומה קלה. סליחה? לעצור בצהרים, זה שנ"צ, אבל זה שמור אולי לסופי שבוע. כי למי יש לזה זמן, בסדר היום הצפוף שהיכרנו? וגם בעידן החדש  שאחרי הנגיף ששיתק חצי עולם? למי יש ראש לזה? 


אז זהו, שיש, וזה עובד כבר במסורות עתיקות, אי שם במזרח הרחוק. העולם עוצר לו בצהריים להפוגה או לטעינה מחדש. איפה לא? במקומות עבודה, בבתי הספר. לא שנ"צ ארוך - מיקרו נמנום. 


בספרי "נאפ – סוד השינה המושלמת" פרסתי את משנתי, שמעודדת מיקרו-נמנום, אפילו של עשר דקות, רבע שעה, לא חייבים יותר. מפנים זמן קצרצר שטוען את הגוף ואת המוח באנרגיה מפתיעה ונמרצת. או בשפה יותר ברורה: תגלו איך לקבל בוסט של אנרגיה באמצע היום. כשתתנסו, תבינו איזה מרץ ואנרגיה ילוו אתכם בחצי השני של היום. ממש פלא.


 בעולם המערבי מכנים את הנמנום הקצר הזה: NAP. ואיך אומרים בעברית "לנמנם קצר"? "נפנופ"! תתרגלו.

למי שעדיין לא קרא את ספרי, אני מתאר את ההתרחבות של תרבות הנאפ גם בעולם המערבי, בעיקר בחברות הייטק שדואגות לרווחת העובדים, וגם המנהלים. האינטרס כאן הוא הדדי. אבל לאחרונה, התופעה מתרחבת גם ליישומים של עוד ועוד אנשים, ולא רק במקומות העבודה.


הסיבה שחברות גדולות בארה"ב, למשל, כבר מאמצות, היא ברורה: שיקולים של תועלת עסקית. מנהלים ועובדים שמבצעים נאפ, חוזרים לעבוד במשנה מרץ, מה שיכול להתבטא גם בביצועים העסקיים של החברות. המשוואה ברורה, כל שניה יקרה, אז למה לא לקבל מכל מנהל/עובד יותר תפוקות? WIN WIN אמיתי.


אבל החלק המרגש מבחינתי, וגם מבחינתנו הישראלים, הוא ההגעה של התרבות הזו לישראל. כן, זה תמיד החלום שלי: לאמץ נוהגים מועילים שקשורים לתרבות השינה בכלל, ונפנופ הגון מבחינתי הוא חלק טבעי מתרבות ואיכות השינה. היה לי ברור שבמקביל לכתיבת ספרי על ה"נאפ", אני לוקח אחריות לקדם את תרבות הנפנופ בישראל. מאז אני מרצה באינספור במות, בהן בטלוויזיה, מקדם ומרחיב את יישום תרבות הנפנופ. 

לקבל זריקת מרץ באמצע היום

יותר ויותר ישראלים מגלים את התועלות הרבות שבנפנופ הגון ומפיצים את הבשורה הלאה. השיח בנושא הנאפ מתרחב, הפוגת צהריים קלה, אפשר גם קפה קצר קודם - והפלא עובד. בעולם הגדול, נוצרה תעשייה שלמה של אביזרי נפנופ אישיים לשימוש ביתי. וגם  של קפסולות נפנופ שנוחתות במקומות עבודה בישראל. וגם חיילים מתחילים להבין את התועלות של נפנופ קצר, והופ, ממשיכים הלאה.


אריאנה הפינגטון, עמיתה שלי לקידום תרבות השינה בעולם, מקדמת גם היא בבמות שונות את תרבות ה-נאפ. ועוד ועוד מומחים מצטרפים. חשוב לזכור, שבכל תנאי, גם בימים של אי ודאות ואי שקט, חשיבות הנאפ אדירה. מעבר לתועלת המיידית עם סיום הנפנופ, יש לנפנופ טוב השפעה מיטיבה מאוד גם על גם איכות השינה בלילה. מציע שתתייחסו למחזור של 24/7, ולאיזון הנפלא והמיטיב שתזכו בו. אם תרצו, האפקט המתקבל יכול להזכיר שילוב של נמנום עם מדיטציה קלה. 


אנחנו חייבים שלכולנו תהיה הזדמנות לעצום עיניים במהלך היום, להרפות, ולו לרגעים קצרים. רבותיי, "השנ"צ מת! - יחי הניפנופ!".