מה הקשר בין דבש דבורים לאיכות השינה שלכם?

מה הקשר בין דבש דבורים לאיכות השינה שלכם?

בשאלון הטריוויה אולי לא ממש תתנו את התשובה המדוייקת לשאלה מפתיעה כזו, אז הנה התשובה וגם הסיפור המזמזם: יש יום אחד בשנה, שבו מציינים יום אחד מאוד מיוחד, "יום הדבורה הבינלאומי". השנה - זה קורה ב-20 במאי. ולי אישית יש עניין ציבורי לדבר על הדבורים, מהטעם הידוע שהן בסכנת הכחדה. ואם לא ידעתם, זו ההזדמנות לדעת ולהפיץ הלאה את הסיפור המופלא על הדבורים. 

אבל אני רוצה להתייחס ליום המיוחד הזה גם דרך התפוקה הנפלאה של הדבורה העמלה. כי אותי הסיפור שלה מרתק. כן, אני מדבר על הדבש. כן, דבש. הוא מתוק מתוק, אבל גם בריא בריא. אצלי, למשל, הדבש עולה על שולחן הארוחה מדי בוקר, לא רק כי אני אוהב מאוד את טעם הדבש, אלא כי הוא קשור קשר מפתיע לעולם המקצועי שלי - שינה. סליחה, תשאלו: דבש? שינה? כן.
 
 

כן, מסתבר שבין הסגולות הבריאותיות של הדבש, ואני אמנה כאן חלק מהן, התגלה חיבור טבעי בין דבש לאיכות השינה, לשינה טובה יותר. לפני הכל, בואו נסכים ששינה טובה הכרחית על מנת שהגוף שלכם יתפקד כמו שצריך לאורך כל שעות היום. אז בואו נמצא פתרון לבעיות השינה, או במינימום, משהו שיגרום לכם לישון טוב ביותר – לפחות 8 שעות בכל לילה.

אז כפי שרמזתי יש לנו הפעם תגלית: דבש, נכון. בואו נראה מה עוד קורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים דבש? הרבה דברים. לדבש יש סגולות בריאותיות רבות החל מהקלה על כאבי גרון ושיעול, קטילת חיידקים, התכווצויות בשרירי הרגליים וגם לחיזוק מערכת החיסון - פרט מאוד מאוד אקטואלי בחיים החדשים בעידן שאחרי הופעת הנגיף המפורסם שנחת לנו פתאום בכדור הארץ. בנושא הזה האגדות מגלות שכבר בימי קדם השתמשו בדבש לריפוי מחלות שונות, וגם לחיזוק מערכת החיסון. למה בדיוק הדבש הוא פתרון נפלא וכל כך גורף? מומחים ומחקרים מצביעים על נוגדי החימצון ושאר הוויטמינים והמינרלים שנמצאים בדבש בשפע. מחקרים רבים מגלים שלדבש יש תכונות אנטי בקטריאליות שעשויות למנוע גם דלקות גרון, כאבי גרון, צינון ושיעול. 

אבל נחזור להשפעות הנפלאות של הדבש על איכות השינה. מחקרים אחרים מספקים עוד הסבר מקצועי: הדבש מגרה את שחרור הטריפטופן במוח, שהופך לאחר מכן לסרוטונין. הסרוטונין מספק תחושת הרגעה, ואז הוא הוא הופך במוח למלטונין, שהוא הוא זה שעוזר לכם להירדם. אז בדרך הזאת, שני המרכיבים הטבעיים האלה, סרוטונין ומלטונין, עוזרים בצורה משמעותית בפתרון בעיות שינה.

בואו נראה למי תסייע הדבורה, סליחה, למי יסייע הדבש שהיא מפיקה, במיוחד? אם אתם סובלים מנדודי שינה, אתם הכתובת הטבעית לצרוך דבש. ויש לי עבורכם הפתעה נעימה, עם מתכון פשוט שאני רוצה לשתף: קצת לפני השינה, קחו דבש עם כוס חלב חם. ומתכון קצת יותר צבעוני: קחו כפית דבש עם חלב או סויה וטיפה אחת של תמצית וניל. תודו, זה נשמע כמו כיף ותענוג לחיך, וגם תרופת קסם לשינה מהירה ורגועה.

מה קיבלנו? לא רק דרך קלה וטעימה שתסייע לכם להשיג שינה טובה, אלא גם תסייע להשיג שינה סדירה וממושכת. ותודו שזו כבר סיבה טובה אחת להתחיל ללקק דבש בחיים.

מה הקשר בין דבש דבורים לאיכות השינה שלכם