מה שניחוח טוב עושה לשינה טובה

לפעמים אתם מחכים לסוף היום ולמפגש עם המיטה, כבר מרגע היציאה מהבית בבוקר. גם מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, משתף בציפייה שלו למפגש בין הראש לכרית ומדוע לניחוחות בחדר השינה יש קשר הדוק לאיכות השינה 

מה שניחוח טוב עושה לשינה טובה

זה אולי יישמע לכם כמו לוקסוס גדול, אבל לניחוחות בחדר השינה שלנו יש השפעה גדולה על איכות השינה. הווילונות המתנופפים ברוח, רעשי רקע, ריחות המצעים ולפעמים עצם השילוב בין כל אלה, יכול להכניס אותנו למוד שינה רגוע וארומטי - ובעיקר מפנק במיוחד. ויש לזה הסבר ממש הגיוני, אני מבטיח.

אז ככה: בדיוק כמו שאנחנו פרודוקטיביים יותר כששולחן העבודה שלנו מסודר ונקי, כך גם חדר שינה אסתטי ונעים הוא הדרך הבטוחה לשינה איכותית הרבה יותר. לחדר השינה שלנו, אליו אנחנו נכנסים בסוף כל יום ארוך יש את היכולת לבצע את ההפרדה בין המולת היום לרגע השקט בסופו, שלו חיכינו כל כך. אז נעים מאוד, זה מריח טוב. מיד ארחיב.

גם אני מדי פעם מוצא את עצמי באמצע יום עמוס בפגישות ושיחות טלפון, מפנטז על המפגש הרך בין הכרית לראש. ליתר דיוק, לתעלות האף שלי. בסופי ימים עמוסים כאלה אני יכול גם לדמיין את ניחוח הכרית שלי מתקרב, ולא פעם רק המחשבה הזו מרגיעה אותי. 

ההשפעה של הניחוחות בחדר השינה שלנו מבוססת, בין היתר, על זיכרונות, שלא נאמר נוסטלגיה. כמו לשיר שמחזיר אותנו לאחור לרגש מסוים, גם לניחוחות יש יכולת מדוייקת כזו. כמו "ריח של בית" שמחזיר אותנו ברגע לילדות, או לזיכרון רומנטי, גם אם לא באמת הצלחנו לשים את הנחיר שלנו על 'מעורר הנוסטלגיה' הזה, גם לניחוחות בחדר השינה שלנו יש יכולת להשרות אווירת שינה. 

אם אתם דואגים לאוורר את חדר השינה שלכם לפחות פעם–פעמיים בשבוע, אתם כבר במצב טוב. גם בימים חמים או קרים במיוחד, אין תחליף לזרימת אוויר טבעי בחדר השינה. 

אבל, בטבע כמו בטבע, לפעמים יש צורך ב"חיזוק" מוחשי, כמו זה שמספקת סדרת "סנס" (המפנקת במיוחד) שתוכננה לחדר השינה המתקדם. במקרה הזה – שדרוג ניחוחות חדר השינה על ידי הפצת ריחות "נקיים", עדינים ומפנקים וכמה שפחות בגדים מוטלים בערימה על הרצפה, ואתם אמורים להיות מסודרים, לקראת לילה נפלא במיוחד.

השפעת הריח בחדר על שינה