מכבים מסכים וחוזרים לשורשים

במציאות היומיומית המערבית, כשיש מסביבנו מסכים מכל סוג, דולקים נון סטופ, מאתגר יותר לבנות הרגלי שינה איכותיים. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם טיפים לשיפור איכות השינה בעידן המסכים, בקריצה לחזרה לאורח חיים טבעי יותר

מכבים מסכים וחוזרים לשורשים
מכבים מסכים וחוזרים לשורשים מאמר

אם לציין את המובן מאליו – איכות השינה חיונית לתפקוד ולבריאות שלנו ואין שנייה לה. עוד ידוע שבימינו, שמירה על איכות השינה מאתגרת יותר מאי פעם, בחסות אורח החיים המערבי. שעות עבודה רבות ושהייה בתאורה מלאכותית ומינימום אוויר ואור טבעיים, סדר יום תובעני, תזונה לא מסודרת ועוד.

בין משבשי איכות השינה האופייניים לימינו, אפשר לפגוש את המסכים – סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים לסוגיהם, מסכי טלוויזיה ושלל צגים נוספים המדירים שינה מעינינו. זה קורה לכולנו – אנו מוצאים את עצמנו מול מסך כלשהו לפני השינה, בשאיפה להירדם, כאשר בעצם אותו מסך מעכב את ההירדמות שלנו. איך נוכל, למרות זאת, לישון טוב יותר בעידן של מסכים? הנה כמה טיפים. לגזור, לשמור ולתלות מעל המיטה.

לא להסכים למסכים – לשם כך התכנסנו, לא? כמובן שעצת הזהב שלי אליכם הפעם היא לא להיכנס למיטה בליווי החבר הכי צמוד שלכם, הסמארטפון, ובכלל, לא להירדם עם מסך דולק. מכל סוג. כבו את הטלוויזיה, סגרו את מכסה הלפטופ, החשיכו את הטאבלט... פשוט הימנעו מתאורת מסך הנוגסת בזמן השינה היקר שלכם מבלי שתבחינו.

על סדר היום – אחד הטיפים החביבים עליי, חוצה גילאים ותרבויות. השיבו את הגוף לאיזון בעזרת יצירת לוח זמנים עם שעות שינה קבועות ככל הניתן. נסו להתאים את שעות השינה לשעון הביולוגי הטבעי, כל עוד אתם לא נלחמים בשעון הביולוגי האישי שלכם.

תתאווררו – בחרו בגד שינה קליל, רצוי מחומרים טבעיים. ללא קשר לעונה הנוכחית, מומלץ לאפשר לגוף לפלוט רעלים דרך הזעה קלה במהלך השינה. ביגוד כבד עלול למנוע מהרעלים הנפלטים להתנדף.

קל ומעוכל – גם על הטיפ הזה אני מתעקש, ולא בכדי. הימנעו ממזונות כבדים בסמוך לשעות השינה ואל תתנו למערכת העיכול לעבוד קשה מידי, היא עלולה להעיר אתכם. בפרט, הימנעו ממזונות ומשקאות מעוררים המכילים קפאין.

כיבוי אורות – זה נשמע עניין פעוט, אך הוא חשוב מאין כמותו. הולכים לישון? החשיכו את חדר השינה. עם כיבוי התאורה המלאכותית, השאירו פתח קל בתריסים ואפשרו כניסת אור טבעי לחדר בבוקר, לאחר הזריחה, להתעוררות טבעית יותר ולסנכרון קל יותר לשעון הביולוגי הטבעי.

טבעי זה הכי – ככלל, ככל שניצמד לאורח חיים טבעי, איכות השינה תושפע לטובה ותשפיע על בריאותנו הנפשית והגופנית.

כבו מסכים ואורות – ושיהיה לכולנו לילה טוב.

מכבים מסכים וחוזרים לשורשים מאמר הולנדיה