משולש הבריאות המושלמת

הקשר בין תזונה, פעילות גופנית ושינה איכותית נחקר שוב ושוב, אבל איך מתגברים על הדחיינות, מבצעים וזוכים באיכות חיים אמיתית. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מדבר על הקשר הקריטי הזה ומציג את נוסחת "משולש הבריאות". זה עובד 

משולש הבריאות המושלמת
משולש הבריאות המושלמת הולנדיה

כמה פעמים הבטחתם לעצמכם שזהו, ממחר מתחילים לעשות את זה. אוכלים יותר טוב, מזיזים את הגוף ו...ישנים יותר טוב. נכון? אז למה לא כולם ממש עושים את זה בצורה סדירה, או מנהלים רומן של דחיינות?

אולי יש צורך בעבודה תודעתית קלה, כדי לעשות צעד ראשון, ואחריו צעד שני, שלישי, ואז זה הופך להרגל שקשה להפר. אבל בואו נדבר על מה שמיליוני אנשים בעולם המערבי מגדירים "אורח חיים בריא". כדי לקיים אורח חיים כזה, צריך אולי נוסחה פשוטה שקל לזכור, ואם קל לזכור, קל לקיים. הנה זה בא.

אני פיתחתי לעצמי נוסחה פשוטה כזו – והיא עושה לי סדר וגם תוצאות משמחות. בואו נדבר על "משולש הבריאות". קל מאוד לטעמי לרצות בריאות, ו"המשולש" עושה את זה ברור וקל לזכירה (ולביצוע).

אז כן, בואו נמלא את סדר היום שלנו ב"משולש הבריאות". אנחנו כבר יודעים ממה הוא מורכב: תזונה טובה, פעילות גופנית שמתאימה לכם ו...שינה טובה. וזו כבר המומחיות שלי, הגם שאני יודע לחבר אחד עם שניים ועם שלוש. כלומר, "משולש הבריאות". ומהגדרה קליטה, למעשים, כדי לחולל מהפך בבריאות. באיכות החיים. יש כאלה שמגדירים את זה כ-Wellness

כן, יותר  ויותר אנשים נשמעים לאורח חיים כזה, שמבין את הקשר הברור מאוד בין דפוסי שינה איכותית לבין כללי תזונה לבין פעילות גופנית שאוהבים. התוצאה מפליאה והיא כוללת בריאות פיזית וחיוניות רבה, שיפור יכולות קוגניטיביות-מנטליות. בשתי מלים: תחושת רווחה. או גם ערנות ותפקוד שיפתיע אתכם. 

ובמה הכי חשוב להשקיע? לפי פרופ' דיוויד ארנסט מאוניברסיטת A&M טקסס, החשיבות של משוואת הבריאות (או משולש הבריאות) מתחלקת ל60% שינה, 30% תזונה ו10% פעילות גופנית, כשכל פרמטר במשוואה משפיע על האחר. 

אז בואו באמת נדבר על תחום ההתמחות שלי: איכות שינה. עם מה מתחילים? עם מנת שינה ראויה. ממוצע של שמונה שעות שינה יספק לכם בסיס לפעול ב-2 הצלעות הבאות של משולש הבריאות. כן, כשישנים מספיק, זוכים לא רק בשיפור הבריאות, יש גם אנרגיה לבצע פעילות גופנית. וגם  להיות מודעים לאיכות התזונה.

ותזונה היא תחום מומחיות בפני עצמו, עדיף לקבל הנחיות מדויקות מתזונאית, אך גם להפעיל שכל ישר. אבל אם נדבר על משקאות, ההמלצות ברורות: להימנע ממשקאות אלכוהוליים, וגם להימנע מעישון וקפאין לפני השינה. 

תוכלו להיכנס לסדר חדש שמתבסס על "משולש הבריאות". פשוט: לאכול נכון (בלי להגזים),  לבצע פעילות גופנית מהנה (אך גם שורפת קלוריות) ו...לישון טוב. אם תנהגו כך, תוכלו לזרוק את כדורי המלטונין, ולהתעורר כל בוקר מחדש טעונים באנרגיה לטרוף את החיים.

משולש הבריאות המושלמת מאת הולנדיה