משינה קלה לשינה בקלות

לפעמים נדמה שרוב מומחי השינה הם אמריקאיים או בריטים. אך הנה קולגה מוערכת מקצה העולם – ניו זילנד. מומחה השינה הבינלאומי אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על "לישון בקלות", ספר הביכורים של ברניס טאפרי, חוקרת השינה הניו זילנדית

משינה קלה לשינה בקלות
משינה קלה לשינה בקלות מאמר

מומחי שינה מוערכים מרחבי העולם מגיעים ממחוזות הדוד סם או הממלכה המאוחדת. אך הנה אחת שמביאה את בשורת איכות השינה במולדתה הרחוקה והאקזוטית – ניו זילנד. ברניס טאפרי (Bernice Tuffery), חוקרת השינה מארץ הקיווי, הוציאה בפברואר האחרון את ספר הביכורים שלה – "לישון בקלות", בו היא משתפת את תורתה במקצועיות, מניסיונה האישי ארוך השנים, ולא שוכחת לגבות במחקרים.

לפי הסטטיסטיקה בארץ מוצאה, כל אדם רביעי מייחל ולו רק ללילה שקט אחד. טאפרי השתייכה לרבע הזה, ששנתו קלה. לאחר שהפכה לאם, המצב יצא משליטה. "הקושי לתפקד במהלך היום, הפגיעה בזיכרון והנטייה למצבי רוח ולרגישות יתר כתוצאה משינה לא טובה בלילה הקודם, גרמו לי להרים ידיים ולהגיד לעצמי – 'לא כך אני רוצה לחיות'", אמרה באחד מראיונותיה במדיה המקומית בניו זילנד.

טאפרי חוותה וניסתה מגוון שיטות. כולן נחלו כישלון. זו הייתה שריקת הפתיחה ממנה זינקה ויצאה למסע חקר ארוך ומקיף בעקבות איכות השינה, ולא נחה עד שמצאה את שביל הזהב לשינה הטובה הנכספת. כך נולדה השיטה שפיתחה, אותה פורטת בספרה. תכנית פרקטית, מדורגת, בת שישה שבועות, בזכותה תחזרו לישון היטב.

בספרה, היא מתייחסת לשינה ראויה כזכות אדם בסיסית שלא מקבלת תיעדוף מספיק, שהולך לניצול מקסימלי של זמן הערות. כן, על חשבון שעות ואיכות השינה. כידוע, בזכות מומחי שינה המפיצים את תורתם בעולם – ביניהם אני, טאפרי ועוד רבים וטובים, הגישה העולמית משתנה והכבוד האבוד של איכות השינה חוזר ושם אותה בשורה אחת עם תזונה נכונה וכושר כבסיס לאורח חיים בריא, פיזית ומנטלית.

עוד בדומה לי, טאפרי מגבה בספריה שלל מחקרים שנעשים בתחום ומעודדת 7-9 שעות שינה בלילה לתפקוד מיטבי. עוד מדברת טאפרי בספרה על חשיבות פיתוח הרגלי איכות שינה, בליווי פרקטיקה – ומי כמוני מחזק את דבריה. למשל, לאלו המתקשים להירדם במיטה ונרדמים מחוצה לה, מציעה הניו זילנדית תחילה "להתיידד עם המיטה" ולקשר אותה מחדש במוחנו לשינה טובה ושקטה.

"ישנם אינספור טיפים ועצות לשיפור איכות השינה, אך אין חכם כבעל ניסיון", מסכמת טאפרי לאחר שנים רבות של שינה קלה. "רק פרקטיקה מפורטת העובדת על דפוסי חשיבה והתנהגות תסגל שינה איכותית לטווח הארוך".

מאחל לכם ללמוד ולהשכיל מכל מקור איכותי בנושא, כולל קולגות מכל העולם, אפילו מניו זילנד. לילה איכותי ושקט.

משינה קלה לשינה בקלות מאמר הולנדיה