נא להירדם עם חיוך

טקס השינה מתקיים במשפחות רבות, אבל תמיד אפשר לשדרג אותו מטוב למצויין - לילדים וגם להורים. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם המלצות לסיום יום נעים לילדים וגם להורים. הכל בספרו החדש: "ילדים, עכשיו לישון!"

נא להירדם עם חיוך
נא להירדם עם חיוך הולנדיה

משפחות רבות עם ילדים בכל הגילאים, בוחרות לאמץ את טקס השינה. הצטרפתם לשורותיהם, אבל לא בטוחים איך לסיים אותו? הנה כמה המלצות לפינאלה נעימה, לשינה אפילו טובה יותר – לכולם.


חיובי יומי – הילד נכנס למיטה ומתכסה, עמעום/כיבוי אורות, וכל אחד מבני המשפחה מספר בתורו משהו טוב שקרה לו היום.

שווה לנסות: בימינו, הורים וילדים מבלים פחות ופחות זמן יחד ושיחה משפחתית הפכה למצרך נדיר. כשהילד במיטה, רגוע, בלי הסחות דעת ומוכן לשינה, הוא יכול להיות קשוב ולנהל שיחה פעילה. סגירת היום בשיחה אופטימית משאירה טעם טוב וביטחון שממשיכים עם הילד לתוך הלילה.


תודה ולילה טוב – עוד רעיון בניחוח אופטימי. רגע לפני שהילד נרדם, אחרי סיפור וכיבוי אורות, עושים "סבב תודות" – בקשו מהילד תחילה לומר תודה על דברים שמשמחים אותו, ובתורכם, אל תשכחו להודות גם על הילד המקסים שלכם.

בגילאים הרכים, כשלומדים לפתח שפה ואוצר מילים, מומלץ לערוך טקס אמירת לילה טוב לצעצועים, החפצים בחדר והדמויות המשמעותיות בחייהם. לילה טוב לכלב, לספרים, למוצץ, לאווירון, לאמא ואבא... לילה טוב לכו-לם.

שווה לנסות: עוזר להירדמות בתחושה מרגיעה ונעימה יותר, גם להורים. גם כאן האופטימיות משחקת תפקיד. מומלץ לנסות את "סבב התודות" אפילו בבוקר. בסבב ה"לילה טוב", לגילאים הקטנים יותר, הילד לוקח חלק פעיל בטקס השינה וסגירת היום, הולך לישון בתחושה שעשה משהו משמעותי ו"השכיב לישון" גורמים משמעותיים בחייו, ועל הדרך מעשיר את אוצר המילים.


זמן איכות משפחתי – אחרי הארוחה, המקלחת וצחצוח השיניים, נשאר חלון זמן עד כיבוי האורות? איזה כיף, אפשר לנצל אותו לטובת משחק קופסה משפחתי. טלפונים בצד, מסכים כבויים, פותחים את המשחק על השטיח בסלון, ומבלים יחד כל המשפחה נטו. סיום המשחק מסמל את סיום היום, ואחריו כיבוי אורות ולילה טוב.

שווה לנסות: רגעים כאלה יכולים להפוך למסורת משפחתית חיובית ולקרב בין בני הבית, ובעתיד להיות זיכרון ילדות קסום. הרעיון המקסים, לצערנו, לרוב לא יכול להפוך לשגרה יומית. אפשר לקבוע יום או יומיים בשבוע שנסגרים במשחק משפחתי.


בסופו של יום, כל משחק לילי משפחתי שתבחרו ישפר את הלילה, שלכם ושלהם. בחרו יחד עם הילדים הרגל משחקי שכולם אוהבים.



רוצים רעיונות נוספים לסיום יום נעים לפני השינה? הכל בספרי החדש. חפשו בגוגל "ילדים, עכשיו לישון!"

נא להירדם עם חיוך פורום שינה