נוח לישון טוב

בישראל, לרוב ישנים עם בגדים, אך קרוב לוודאי שלא עם פיג'מה אמיתית. לכן, כדאי לבחור בגדי שינה שייטיבו עם איכות השינה שלנו. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם כל ההמלצות לבגדי השינה האולטימטיביים

נוח לישון טוב
נוח לישון טוב מאמר

במדינה שבה הפיג'מה (עדיין) לא מקבלת מקום של כבוד, גם אחרי גיל 30 כנראה שנלך לישון עם גופיית סוף מסלול ובוקסר מהוה. אמנם מדובר בבגדים מרופטים שכבר לא ראויים ללבישה יומיומית, ופשוט אין לנו לב להפוך אותם לסמרטוט לחלונות – אבל כנראה שהם הכי נוחים לנו. אין מה לעשות – אף אחד לא באמת אוהב לישון עם ג'ינס ואף אחת לא תלך לישון עם השמלה השחורה הקטנה שלה. אז אם כבר בחרנו לישון עם בגדים (בניגוד למספר לא מבוטל של בני אדם שבכלל מעדיפים לישון בעירום), הנה כמה טיפים לבחירת בגד השינה המומלץ – מכף רגל ועד ראש. 

כפות הרגליים – מעבר לזה ששינה עם נעליים זה ממש לא נוח, וכנראה שעלולה להתרחש רק בהירדמות חפוזה באחת מההפסקות לאורך היום, זה לרוב גם מונע מהרגל להתאוורר ולנוח. לגבי שינה עם גרביים, הדעות קצת יותר סבלניות וחלוקות. במידה ואתם סובלים מקור במהלך הלילה, ייתכן שדווקא לגרוב גרביים רכות יעזור לכם לשמור על טמפרטורת גוף אידיאלית. ככלל, אם החלטתם לישון עם גרביים לפני השינה, רצוי שיהיו אלו גרביים נקיות ולא הזוג שגרבתם במהלך היום, וכן שימו לב שהגרביים לא לוחצות וללא גומי המפריע לזרימת הדם, ובמידת האפשר אווררו את כפות הרגליים, לפחות מעט, עד שנת הלילה.

"לובשת הזברה פיג'מה" – באשר לבגדים, בדיוק כמו בהתארגנות לשינה בטיסה, ההמלצה היא לישון בבגדים נוחים ומאווררים, גם אלה המותאמים לחורף. הם יכולים להיות מבד מחמם, אך אוורירי דיו. אם אין לכם פיג'מה שזהו ייעודה, בחרו מהארון בגדים נוחים מבדים נושמים, רצוי במרקם שנעים לכם. את בגדי השינה כמו את הגרביים, מומלץ לשמור לשינה בלבד, ומידי כמה ימים להחליף אותם. שינה עם בגדים לא נקיים עלולה להיות סביבת גידול למגוון בקטריות וחיידקים.

והנה אקסטרה – בדיוק כמו שחשוב לבחור בגדי שינה נוחים, מומלץ שגם המצעים במיטות שלכם ייטיבו עם שנתכם. המומלצים ביותר יהיו מבד נושם ומנדף זיעה ככל הניתן, כאשר התיעדוף הוא לכותנה מלאה או פשתן. גם ג'רסי הולך, ופלנל יעבוד לכם בעיקר בימי החורף, וככלל בדים טבעיים. בדים סינטטיים, שגם הם לא מצטיינים בהיותם נעימים במיוחד, לרוב לא ינדפו זיעה.

מאחל לכם לילה נעים ונוח במיוחד.

נוח לישון טוב מאמר הולנדיה