נחיתה רכה לאחרי החגים

אחת ההמלצות הרווחות לשינה איכותית, היא קריאה של ספר טוב לפני השינה. לחזרה לשגרה שאחרי החגים, מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, ממליץ על ספרו החמישי "החלל שמשנה את חיינו", הקשור גם לאיכות השינה כאן, בכדור הארץ

בעוד רגע ייגמרו החגים, היישר לימי שגרה – נקווה מבורכת, לכל הפחות לאיכות השינה שלנו. אם יצא לכם לקרוא בספריי השונים (ואם לא – אף פעם לא מאוחר), תוכלו להיעזר לחזרה מוצלחת לשגרת שינה יעילה על כל מרכיביה. מטקס השינה (לא רק לילדים), דרך עיצוב חדר השינה ובחירת כלי מיטה איכותיים, תפריט מאוזן ופעילות גופנית בשעות היום, צמחים מרגיעים, ועד תרגילי מחשבתיים שמסייעים להירדם. ובל נשכח את אחד הטיפים היעילים עליו אני אוהב במיוחד להמליץ – בדרך לשינה טובה מכבים את המסכים ונכנסים למיטה עם ספר טוב.

הנה ספר מעשיר להיכנס איתו למיטה ולהתחיל לקרוא עוד היום, רגע לפני החזרה לשגרת עבודה ולימודים, כל אחד ומסגרתו הוא. ספרי החמישי "החלל שמשנה את חיינו", בו אני מחבר בהצלחה בין שני נושאים שאולי אפילו לא צריכים את עזרתי בכדי להתחבר, משום שהחיבור ביניהם כה טבעי ומוצלח. כמובן שאני מדבר על עולם איכות ובריאות השינה, בו אני עוסק מזה כארבעה עשורים ולעולם לא נגמר על מה לחקור בו, וחקר החלל, נושא מרתק לא פחות שקרוב במיוחד לליבי, ואהוד במיוחד בישראל. לא בכדי הוקמה כאן, במכתש רמון שבדרום, מעבדת מחקר שפועלת לדמות חיים על המאדים, לקראת המשימה העולמית העתידית. קחו אותו למיטה ותגלו עולמות חדשים (תרתי משמע).

מה ניתן למצוא בספר? למשל, חלק המוקדש למיטב ההמצאות והפיתוחים שנולדו בעקבות חקר החלל, כולל ציוד תקשורת ומחשוב (חומרה ותוכנה) ופריטי אופנה ולבוש כמו נעלי סניקרס המיוצרות בטכנולוגיות הדומות לייצור חליפות חלל בחלקה החיצוני של הנעל וסוליות בולמות זעזועים היעילות גם בכוח כבידה נמוך כמו בחלל, ואפילו עדשות משקפי השמש של יצרנית משקפי השמש העולמית

"ריי באן", אשר שילמה לנאס"א סכום מכובד תמורת זכות להשתמש בפטנט. ואיך לא, גם ההמצאה המשלבת בדיוק את ההשקה בין חקר החלל ואיכות השינה – הלא הוא מזרן ה-TEMPUR המתקדם והמפנק, העשוי מפולימר סופג לחצים המתאים את עצמו לגוף ומפזר את משקלו באופן שווה. אותו פולימר פותח בנאס"א בשילוב צוות מדענים עולמיים, ובזכותו גם אסטרונאוטים, ובעיקר מיליוני אנשים שלא צפויים לטוס למשימות חלל, יוכלו לישון בתנאים משופרים.

אז בואו ונמריא לתוך הספר ביחד בכל לילה, ושתהיה לכולנו נחיתה קלה ונעימה בחזרה לשגרה.