סדר יום ללילה טוב

גם אחרי שמצאנו שיטת הרדמה שעובדת, חשוב לשים לב להתנהלות שלפני השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על החשיבות לסגל לתינוק סביבת שינה והרגלים מבוקר ועד ליל. הכל בספרו החדש: "ילדים, עכשיו לישון!"

סדר יום ללילה טוב
סדר יום ללילה טוב הולנדיה

חקרתם וקראתם ובחרתם שיטת הרדמה? איחוליי. אבל זה לא הסוף. חשוב לא פחות לדאוג להרגלי ולסביבת השינה של הזאטוטים שלכם. יחד עם הורים מנוסים בעלי רזומה של לא מעט לילות לבנים, בשילוב הניסיון והידע שלי, אספתי את מיטב הטיפים. אל תצפו שייחסכו מכם הלילות הלבנים, אבל מי יודע, אולי תגלו טיפ או שניים שיעשו את ההבדל.

הרחיקו גירויים – העלימו כל גירוי מסביבת השינה שלהם. מטלוויזיה דולקת ועד צעקות בסלון, ובקשו מהאחים הגדולים להיות בשקט. החשיכו ומזגו את החדר, כבו מוביילים ומנורות לילה, והימנעו מפעילות חברתית בסביבתו. אם התינוק התעורר בלילה כדי לאכול, חשוב שיחזור לחדר חשוך ונטול גירויים. רצוי לא להדליק את האור אלא להיעזר בתאורה מינימלית.

טקס פעולות מדורג – בנו רצף פעולות קבוע, ונסו לבצע אותן בשעה קבועה, לקראת השינה. התינוק ילמד לזהות את הסימנים ויבין שהגיע הזמן לישון. למשל – התחילו באוכל, המשיכו ברחצה, סיפור, כיבוי אורות ונשיקת לילה טוב. כל ההתנהלות כמובן צריכה להיות נעימה ורגועה, אך במידה סבירה, שלא יאבד את הסבלנות. ניתן לבצע את הטקס בתורנויות של שני ההורים, כל עוד נשמרת אחידותו.

תקבעו מראש – שעה, מיקום וכל דבר שיעזור לכם. לכל תינוק יש חלון זמן אידיאלי לו להירדמות. זיהיתם אותו? התכווננו לפיו ונסו לא לזוז ממנו. אותו דבר, לגבי המיטה. חשוב לקבוע לו מקום שינה ולא להחליפו, כדי לא לבלבל אותו.

סדר יום – כמו טקס הלילה, חשוב שיהיה לתינוק גם סדר יום במהלכו הוא ער, ויכול להבחין בין שנת יום לשנת לילה. השגרה תעזור לו להישאר רגוע ולהבין שלכל פעולה ביום הזמן שלה, כולל מועדי האכלות, עליהם חשוב להקפיד כדי לא להרדים תינוק רעב, שעלול לקום בלילה.

ממלא מקום – מרגישים, מכל סיבה שהיא, שגדול עליכם היום להרדים את הקטן? בקשו עזרה מקרוב/שכן שמכיר מספיק את התינוק, שיחליף אתכם עד שתחזרו לעצמכם. התינוק מרגיש כשההורה לא במיטבו, וזה יכול לשבש את השינה שלו לא פחות.

והעיקר – סבלנות. מיותר לציין שוב ושוב שמדובר בתהליך ארוך. גם התינוק הכי עקשן וסרבן בסוף יצליח לישון לילה רציף. תהיו בטוחים במה שאתם עושים, אתם יודעים הכי טוב – אתם ההורים שלו.

רוצים לקבל עוד טיפים? הכל בספרי החדש. חפשו בגוגל "ילדים, עכשיו לישון!"

סדר יום ללילה טוב הולנדיה פורום שינה