סודות השינה הנקייה

אחת הקולגות המוערכות עליי מגיעה דווקא מאזורי השטיח האדום – כוכבת הקולנוע וכוהנת אורח החיים הבריא גווינת' פאלטרו. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על ספרה "Goop Clean Beauty", ששם את תורתה – "השינה הנקייה" כמפתח לחיים בריאים

סודות השינה הנקייה
סודות השינה הנקייה מאמר

בין הקולגות המוערכות עליי מרחבי הגלובוס נמצאת, מי מתאר לעצמו, אישה המוערכת במיוחד דווקא בתחום אחר – ולמעשה היא מגיעה אלינו מהוליווד. זוהי לא אחרת משחקנית הקולנוע המצליחה והוותיקה גווינת' פאלטרו, אשר ביססה את מעמדה בשנים האחרונות גם ככוהנת אורח חיים בריא בקהילות שונות המפיצה את תורתה בנושא לעיני עוקבים ומעריצים רבים – אך קודם כל בספר שהפך לרב מכר.

בין מפעליה של פאלטרו – אתר ומגזין לייף סטייל ובריאות אינטרנטי (בבעלותה) – GOOP, הפועל מזה שנים, ורב מכר שיצא בעקבותיו בשנת 2017 – GOOP Clean Beauty. שני הנושאים המרכזיים בהם הוא דן הם תזונה "נקייה" ושינה "נקייה", היכולים להעניק לגופנו אנרגיה מיטבית ולסייע בתהליכי הזדקנות איטיים ובריאים.

בעוד גישת האכילה ה"נקייה" הפכה שנויה במחלוקת מחוסר סימוכין מדעיים, רעיון השינה "הנקייה" תפס תאוצה והתמקם בתודעת הרבים. לפי פאלטרו, ואני חייב ליישר איתה קו: "הדרך הפשוטה והישירה להזדקן בכבוד ולשמור על גוף בריא ועור קורן, כוללת שינה איכותית בכל לילה, שינה המסייעת לשמירה על האנרגיה ורמות התיאבון ומשפיעה לחיוב על תפקוד מערכת החיסון". לכן, יש לתעדף את איכות השינה כשמדובר בבריאות שלנו – אפילו לפני התזונה.

פאלטרו הציגה לראשונה את עקרונות הבסיס בתזונה ושינה "נקיות" כמפתח לאורח חיים בריא, במאמר נרחב במגזין שלה וב"דיילי מייל" וסחפה מתעניינים רבים מהתחום ומחוצה לו, כשהשינה ה"נקייה" – שהורחבה בספרה הפופולרי - הוצגה גם כאחד מ"סודות היופי" שלה: "בכל הקשור ליופי, שינה היא הדבר החשוב ביותר. לא פחות", היא אומרת.

פאלטרו ממליצה בספרה על מינימום של 8 (בשאיפה ל-9 ואפילו ל-10) שעות שינה איכותית לפחות, להיכנס לשגרת רגיעה, ולא במפתיע גם להימנע מקפאין בשעות שלפני השינה. לעצות הקלאסיות בדבר איכות השינה – שסביר להניח שקיבלתם גם ממני לאורך זמן, מצטרפות עצות ייחודיות ומפתיעות.

אחת מהן היא שינה על ציפית מיוחדת לכרית המסייעת לשינה טובה יותר ובעקיפין תורמת לאיכות עור הפנים. בין שלל העצות המקוריות ניתן למצוא גם שימוש בקרם רגליים בניחוח מתקתק לפני השינה. מודה, תורתה של הכוכבת ההוליוודית וכוהנת הלייף סטייל הבריא הצליחו להפתיע במידה גם אותי - הגם שעקרונות אוניברסליים ואיכותיים רבים מפורטים היטב בספרים שכתבתי, חלקם מופצים עד היום בעשרות מדינות.

מאחל לכם ללמוד ולהשכיל גם מקולגות עולמיות, ומכל מקור איכותי בנושא. לילה (מאוד) טוב.

סודות השינה הנקייה מאמר הולנדיה