עקרונות לעיצוב חדר השינה

חדר השינה שלכם יכול להפוך ליצירה מעוצבת, שתכניס אתכם לחוויה פלאית ורוגעת בסוף כל יום גדוש. איך עושים את זה? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם מדריך מסוגנן ופרקטי במיוחד לעיצוב מרחב השינה

עקרונות לעיצוב חדר השינה

הצהרת פתיחה: אני נוהג להתייחס לחדר השינה שלי כמו אל המקדש הפרטי והאינטימי שלי. אותו מקום אליו אני פורש בסוף יום גדוש בחוויות מכל סוג. רגע הכניסה אל אותו חלל, מיוחד במיוחד משאר חללי הבית, זה שממלא נתח נכבד ביותר משעות היממה, ראוי מבחינתי ליחס וכבוד עליונים. מה זה אומר? קודם כל אסתטיקה, עיצוב, הקפדה על כל פרט שיחזירו לי את אותו רוגע ואת אותו פינוק שאני ראוי להם, בדיוק בזמן.

נכון שהמרכז של המרכז בעיניי היא מערכת השינה. המתכווננת, כמובן. עם המזרן המושלם (טמפור). אבל זו רק התחלה חשובה. כי את כל הכבוד שמגיע למערכת השינה (וגם לי, כלומר לכל אחד מכם), ניתן למדוד בכל מה שסובב אותה: חדר שינה מעוצב בטוב טעם.

אז איך מתחילים?

תבחנו קודם את הקירות שלכם בחדר השינה. לכו על צבעוניות רכה, מרגיעה, אבל תנו לקיר אחד (או חלק ממנו) תשומת לב מיוחדת. אתם יכולים ללכת על קיר בצבע שונה, עם נוכחות. גם באמצעות טפט. לקיר הזה נכון להצמיד לרוב את גב המיטה. אבל לכו עם הטעם שלכם. זכרו פרט אחד חשוב: כל צבעוניות שתבחרו חייבת לחיות בהרמוניה גם עם הבדים, המצעים, כל מה שהחלטתם שראוי לבלות איתכם בחדר. 

וזו יכולה להיות חגיגה עם נוכחות רבה, או דווקא רגועה. היופי בטקסטיל (שלדעתי חייב להיות רך, לפינוק מושלם) - שאפשר לשחק איתו כל יום איך שבא: חלק, פרחוני, מפוספס. אפשרויות המשחק אינסופיות, בתנאי שיש לכם כמה סטים הגונים. ואז תקבלו יצירה מוגמרת שמנגנת בכל רגע נתון איך שבא לכם, או לבן/בת הזוג.

עיצוב חדר השינה

קחו בחשבון שההרמוניה הרצויה לכם צריכה לחיות עם כל פרט בחדר, כולל עם גב המיטה, או רהיט נוסף בחדר, שידות, וילונות, הדום, פינת טואלט, מה לא.

הרמוניה יכולה לבטא סימטריה ורוגע, כך אני מעדיף. למשל, המיטה ממש במרכז. משני צדיה השידות הקלאסיות עם מנורות הקריאה. או מנורה מעוצבת/מפוסלת עומדת. 

אם יש לכם מספיק ספייס, מקמו בחדר גם פינת ישיבה מסוגננת. היא תרים לכם את חדר השינה - ולכם את החוויה. שטיח מודרני קטן, או שניים בצבעוניות סותרת, ייצרו דווקא הרמוניה. 

מזכיר לכם בית מלון מסוגנן או צימר חמישה כוכבים? מגיע לכם.