פיג'מה מה פיג'מה מה

בתרבות הישראלית אין כבוד לפיג'מה. במדינה שהיא לא ממש מדינה של אופנה, כשיוצאים מהבית בטרנינג וכפכפים, נוצר טשטוש להגדרה "מהי פיג'מה". מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, מחזיר לפיג'מה את הכבוד האבוד.

פיג'מה מה פיג'מה מה
פיג'מה מה פיג'מה מה הולנדיה

איך ולמה בעצם הזנחנו את הפיג'מה? עם ההזנחה הכוללת של תרבות השינה שלנו, אותה אנחנו לומדים לתקן, נדחקת לסוף הפיג'מה ולרוב אפילו לא זוכה להתייחסות. נראה שיש דברים חשובים יותר שכדאי לשים אליהם לב – כמו בחירת מזרן, מספר שעות שינה, ועוד, אבל גם לפיג'מה מקום משלה, בתור הטאץ' האחרון שיהפוך את השינה שלך למושלמת.

אתם בטח זוכרים את הפרסומת הזו – "טישרט סוף מסלול? זו לא פיג'מה! טרנינג בלי גומי? זו לא פיג'מה..." אין ספק שהיא מתארת בדיוק את מצב בגדי השינה של הישראלי המצוי. כמעט כל בגד יכול לשמש כפיג'מה, ואם נוח לנו לישון בג'ינס, כנראה שגם נישן בג'ינס, וכנראה שאנחנו או לא אנושיים או ממש ממש עייפים. בשורה תחתונה – חוסר כבוד לפיג'מה שלנו הוא חוסר כבוד לשינה שלנו. בסין, לעומת זאת, אנשים שיוצאים מהבית בפיג'מה עלולים לחטוף דו"ח על התנהגות לא מתורבתת.

בשנים האחרונות, חברות האופנה יוצאות בקולקציות פיג'מות לנשים, לילדים ואפילו לגברים, ומחזירות לפיג'מות את הכבוד האבוד על ידי קמפיינים גדולים עם דוגמניות מפורסמות, שיתופי פעולה עם מותגים כמו דיסני, והכנסת קולקציות פיג'מות לחברות שלא עשו זאת בעבר. המהלך מבורך, וכמו שניתן לראות – עובד. שוק הפיג'מות גדל בשנים האחרונות ומציע המון בגדי שינה ובית, ואפילו במחירים מעולים.

בעיקר לנשים – בינינו, עדיין רוב הפיג'מות בשוק מכוונות לקהל יעד אחד. לצערנו, פיג'מות עדיין נתפסות כ"לא גבריות", אבל למזלנו, חוקי המגדר הולכים ומיטשטשים, וזה משתקף גם על האופנה, וספציפית בשוק הפיג'מות נכנס ההיבט של "מותר לגבר גם להשתחרר", גם כשהבגדים שלו. תכל'ס, יותר נוחים מאלו של האישה.

נוח, מחמם ומשמח – בימינו, אחד מפריטי החובה בכל ארון, לכל מין וכמעט לכל גיל הוא הוואנזי. פיג'מה בעלת חלק אחד מכף רגל ועד ראש, לרוב בדמות חיה או דוגמא צבעונית. הוואנזי נכנס לחיינו בעשור האחרון, מושפע רעיונית מפיג'מות גטקס שהיו נהוגות עוד בימי האבירים, ומבגדי תינוקות. ניתן למצוא היום וואנזי כמעט בכל חנות המוכרת גם אופנת שינה.

אז לפני שאתם הולכים לפנק את עצמכם בפיג'מה שווה, הנה טיפ חשוב – החליפו פיג'מה לפחות פעם בשבוע וכבסו אותן בהתאם, למניעת הצטברות חיידקים זיהומיים.

פיג'מה מה פיג'מה מה מאמר הולנדיה