קפה – אאוט. תה – אין.

האם התה בדרך להחליף את הקפה כמעורר הרשמי? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על סגולותיו ויתרונותיו הבריאותיים של התה, איך הוא יעזור לנו להתעורר, ואיך הוא יעזור לנו גם לישון טוב יותר

קפה – אאוט. תה – אין.
קפה – אאוט. תה – אין. מאמר

בעוד שחלקנו לא נתחיל בוקר בלי מיודענו הוותיק הקפה, מנהג חדש הולך ומתרחב בעולם – יותר ויותר כוסות קפה מתחלפות בספלי תה. הבריטים האלה יודעים מה הם עושים, הא?


בעלים של התה, כמו בפולי הקפה, יש קפאין – השאלה היא כמה. כמות הקפאין המוגזמת בקפה (90-200 מ"ג לכוס) מסייעת אמנם לכיווץ כלי דם במוח ומפחיתה מיגרנות ועייפות. אלא שבתה יש כרבע מכמות הקפאין (25-37 מ"ג לכוס), אך מנגנון השחרור שבתה הוא איטי ומדורג, מה שמותיר אותנו רגועים יותר לאורך זמן.


אז למה בעצם תה בריא לנו יותר? על פי רוב, יש להגביל את כמות הקפה שצורכים, אבל תה דווקא מומלץ לשתות הרבה. אז תתפנקו. שתייה מרובה של תה תאיץ את תהליכי ניקוי הרעלים בגוף, תאט תהליכי הזדקנות ותפחית הרס תאים בגוף, מה שיוריד משמעותית את הסיכון לסרטן, מחלות לב ומחלות כגון אלצהיימר, פרקינסון ודלקות פרקים, והוא עשיר בנוגדי חמצון, שנלחמים ברדיקליים החופשיים. את התה לרוב שותים חם (למרות שתה קר מרענן במיוחד בקיץ), לפי הרפואה הסינית, הוא "מקרר" יעיל את הגוף ויכול לסייע בהורדת חום.

התה טוב לנו בזמן ערות, ומה לגבי השינה שלנו? בוודאי ובוודאי (בניגוד לקפה – שפחות מומלץ לצריכה לפני השינה). רוב סוגי התה והחליטות עוזרים לנו לרגיעה ולבריאות, שמשפיעים לטובה על איכות השינה שלנו, אבל יש כמה סוגי תה ספציפיים שאפילו יסייעו לנו להירדם טוב יותר. ביניהם תה הקמומיל הקלאסי, לו מיוחסת גם הקלה על הצטננות, שאף הוכח במחקר ששבועיים של צריכה ממנו קמומיל שיפרה את שנתן של נשים הסובלות משינה קלה, תה ולריאן שלרוב מגיע בשילוב צמחים נוספים, ומוכח מחקרית אפילו כעזרה לטיפול באינסומניה, תה כורכום בעל הסגולות הרפואיות הרבות שאחת מהן (לא במפתיע) היא עזרה להירדם טוב יותר, תה לבנדר הידוע כצמח ארומתרפי מרגיע, ובמפתיע, תה פסיפלורה שהוכח מחקרית כמסייע לחרדות ומפחית זמן הירדמות.


הולנדיה, למשל, כמקדמת אג'נדת אורח חיים בריא ושינה איכותית, חברה לשיתוף פעולה ייחודי עם יצרנית הבוטיק הישראלית Te, המתמחה בתה ובחליטות צמחים, וכך נולדו שלוש חליטות תה ייחודיות, טעימות ובריאות, שמחליפות את הקפה הוותיק ומוגשות כבר ללקוחות בסניפי הרשת, בליווי הסבר על כל סוג וסגולותיו הבריאותיות.


מחכה להיפגש על כוס תה.


ומהו התה האהוב עליכם? ספרו לנו!

קפה – אאוט. תה – אין. מאמר הולנדיה