רק בשביל לקבל (כרית) חיבוק

עולם איכות השינה לא מפסיק להתפתח, ומביא חידוש מפתיע בגזרת הכריות – כרית החיבוק. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על הצעקה האחרונה בעולם הכריות, המשלבת לראשונה מענה לצורך נפשי לצד פתרון ארגונומי

רק בשביל לקבל כרית חיבוק
רק בשביל לקבל כרית חיבוק הולנדיה

מחשיבותו של המזרן אני לעולם לא מפחית, ותמיד מתעדכן ומעדכן בחידושים בתחום. ומה עם הכרית? מידי פעם אני אוהב לתת גם לה את הפוקוס המגיע לה, מזכיר שהיא שווה בחשיבותה כמעט למזרן, וגם לגביה מתעדכן ומעדכן בחידושים בתחום. בכל זאת, מדובר ב"מזרן של הצוואר", שאחראית לכ-30% מאיכות השינה.

בדיוק כמו בעולם המזרנים, עם השנים נולדים ומתפתחים פתרונות מגוונים ומעוצבים בעולם הכריות. אחד הפיתוחים החזקים בגזרה בשנים האחרונות, הוא כרית החיבוק. היא החלה כטרנד שתפס תאוצה, ולא בכדי, בתור כזה שנותן מענה גם על צורך שלא מדובר בגלוי לרוב – הצורך הנפשי שלנו בחיבוק (לצד מענה לצרכים הפיזיים בגזרת הנדסת האנוש).

אחת הפעמים הראשונות בהן התייחסו לצורך שלנו בחיבוק לשינה טובה, היתה בשנת 2018 בפסטיבל העיצוב בלונדון, שם הוצגו כריות המעוצבות במבנה אנטומי של אדם ובגודל מתאים, כמענה לצורך פיזי ורגשי בנוסף לצורך הפרקטי והארגונומי.

מיום היוולדנו, אנחנו, כבני אדם וכיונקים, זקוקים למגע וחום. כילדים, רבים מאיתנו חיבקו דובי או שמיכי (שבמקרים מסויימים גם ליוותה אותנו במהלך היום), וכמבוגרים, אנחנו ישנים עם בני זוג או אפילו חברים קרובים מספיק, ויש בקרבנו גם אנשים שישנים עם חיית המחמד. תלוי במה יש בנמצא.

ומה קורה כשאין את מי לחבק? וגם כשיש אפשר לשדרג את התנאים... רבים נוהגים לחבק את הכרית בלילה, ולפעמים ההרגל מתפתח עוד בילדות. חיבוק הכרית, כמו חיבוק חיית המחמד או בן/בת הזוג, מעניק לנו תחושה של חמימות, מגביר את הביטחון ומרגיע, וכל אלו רק מוסיפים לאיכות השינה שלנו.

למה זה בריא לנו? כרית החיבוק משפרת נוחות ומספקת תמיכה בעיקר בשינה על הצד, שיכולה לגרום לכאבים במידה והיא נעשית ללא תמיכה ראויה או בתנוחה לא אידיאלית. מעבר לכך, כרית החיבוק מגיעה במבנה מוארך, ומתפקדת גם כתמיכה בין הברכיים והרגליים במהלך השינה, ובזמן ישיבה היא יכולה לשמש כמשענת.

כרית החיבוק החביבה עליי עשויה טמפור, שפותח במעבדות החלל של נאס"א ונחשב לאיכותי ולחדשני ביותר בתחום השינה. הוא "זוכר" את המבנה האנטומי של הגוף ומתאים את עצמו, כך שכל אחד יכול ליהנות בזכותו משינה איכותית ובריאה, בנוחות מקסימלית על גבול הריחוף.

ועד לפעם הבאה, חיבוק חם ולילה טוב.

רק בשביל לקבל כרית חיבוק מאמר