שומעים ונהנים ללילה רגוע

חשיבותה של שגרת החירום המנצחת לשמירה על איכות השינה בעתות שכאלה, גדולה פי כמה כשמדובר בשינת הילדים. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם המלצה מעניינת לטקס השינה של הילדים, שגם ההורים ייהנו ממנה

התקופה הביטחונית המאתגרת עדיין לא מאחורינו, וכל עוד לא נראה שינוי באופק, מומלץ להמשיך ולדבוק בשגרת החירום שיצרנו בבית לשמירה על שינה בריאה ואיכותית גם בחירום ממושך כגון זה - להורים ובמיוחד לילדים. חשוב שתהיו שם בשביל ילדיכם, נסו להיות הדמות השומרת והמגוננת ככל יכולתכם, גם אם נדמה שאינם חווים קשיים חריגים.

שומעים ונהנים
פורום השינה

אחרי תיווך המצב לילדים בעדינות ובהתאם לגילאים, אזכיר כמה חשוב בעתות שכאלה טיפ הזהב שלי – כיבוי המסכים בשעות שלפני השינה. נכון שהטיפ תקף בכל עת ולכל המשפחה, אבל לאור התקופה הוא מקבל אקסטרה רלוונטיות, כשכמות התכנים שאינם באוריינטציה חיובית גדלים בזמן ובמקום שהם תופסים. לכן, זכרו להימנע – גם בשביל עצמכם, משעות הערב והלאה מהחדשות, או לכל הפחות מנעו אותם מהילדים (וכבו את הטלוויזיה בכלל).

טקס השינה שלכם עם ילדיכם בשגרת החירום המנצחת מכיל קריאת סיפור או דמיון מודרך? נפלא, מומלץ בחום להמשיך, ולבחור סיפורים בעלי תכנים חיוביים. למשפחות שבחרו בהאזנה למוזיקה מרגיעה, מצוין, גם אתם המשיכו בזה. למשפחות שעוד לא פיצחו את הנוסחה להנעים את זמנם של הילדים לפני השינה בימים (ולילות) טרופים אלה, הנה רעיון נהדר שמשלב הכל יחד – להקשיב לפודקאסט, או בעברית "הסכת". תנו להם לבחור פודקאסט בנושא אהוב וחיובי והקשיבו איתם, לאחר מכן תוכלו לשוחח קצת על הנושא.

אז למה פודקאסטים לילדים לפני השינה זה בעצם רעיון הרבה יותר טוב ממה שנדמה? ראשית, כאשר באזורים מסוימים בארץ עדיין אין מסגרות לימודיות, הפודקאסטים יכולים להעשיר את הידע וללמד בנושאים שונים כמו היסטוריה, מדע וחקר החלל, סיפורי עמים ועוד – נסו, למשל, ממגוון הפודקאסטים של "כאן חינוכית" – יש המון ובהתאמה לקשת גילאים רחבה. שנית, זה אולי מגיע ממסך כלשהו, אך ניתן להרחיקו ופשוט לחבר לרמקול קטן. שלישית, גם הורים מספרי סיפורים ומדמייני דמיונות יכולים לאמץ לעתים את המנהג, נניח בערבים שבהם אזלו כוחותיכם. בסופו של דבר – רווח נקי של הרגעה והסחה נעימה לכל המשפחה. והורים, עם יד על הלב, אני בטוח שגם אתם יכולים (אפילו אם רק קצת) ליהנות מהפודקאסטים שילדיכם בוחרים, או לפחות מהזמן המשותף איתם.

בברכת תקווה לכמה שיותר לילות שקטים, רגועים ומעשירים לילדים ולהורים.

פורום השינה אבי ברססט