שיטות להרדמה, מה עובד?

כל כך הרבה שיטות, כל כך הרבה דעות, והילד לא נרדם? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם שיטות יעילות להרדמת הבייבי, ומה קורה לאחר שמצאתם את השיטה האידיאלית. הכל בספרו החדש: "ילדים, עכשיו לישון!"

שיטות להרדמה הולנדיה
שיטות להרדמה הולנדיה פורום שינה

בטורי הקודם הצגתי שיטות הרדמה פופולריות, ואיך לבחור אחת מוצלחת. אז הנה עוד כמה ששווה להכיר.


הסבלנית – גורו שינה מפורסם מארה"ב, ד"ר הארווי קארפ, מציע שיטה שמלמדת את הילד מהי סבלנות. הילד רוצה משהו? לא נותנים מענה מיידי. בהתחלה המענה יהיה לאחר מספר שניות, ויגדל בהדרגה ל-30. יש לחזור על התרגול 5 פעמים ביום. כשעה לפני השינה, יש לייצר רעש לבן ולתת בובה או חיתול בד. אם הוא בכל זאת מתעורר באמצע הלילה, יש לוודא שמרגיש טוב, להתייחס במגע ודיבור ולומר לו "אני צריך לעשות משהו, תכף אחזור". תינוק שתורגל מספיק בסבלנות כבר יירדם, ולאחר מספר ימים כנראה ירדים את עצמו לבד.

המפענחת – פרסיליה דנסטן, מוזיקאית אוסטרלית, חקרה את בכיים של תינוקות ופיתחה יכולת לזהות סימנים ולסווג אותם. כל צליל בכי מייצג צורך אחר – עייפות, רעב, חוסר נוחות, ועוד. בעזרת אביה הפרופסור וצוות חוקרים, פיתחה את "שפת הסימנים" של התינוקות, המלומדת בעולם עד היום. הרעיון בשיטה הוא לזהות לפי בכי התינוק את חלון הזמן המיטבי בו יירדם בקלות.

הממוקדת – שיטת "לילה טוב" של מנחת ההורים הישראלית גנית פרג בעלת 4 השלבים, כאשר לאחר תקופה שבה שלב מסוים מצליח, ניתן להתקדם. גם כאן הדגש הוא ללמד את הילד להירדם עצמאית, ובבכי לתת מענה מידי. בשלב הראשון, לאחר טקס השינה, מניחים את התינוק במיטה ומלטפים אותו עד שנרדם. אם התרומם – החזירו אותו לשכיבה. בשלב השני, ההרדמה מילולית בלבד (אלא אם אין ברירה). בשלב השלישי, מתרחקים מעט מהמיטה אך נשארים בטווח הראייה של התינוק. בשלב הרביעי, לאחר טקס השינה ונשיקת הלילה טוב, ניתן לצאת מהחדר, אך להיות קשובים למקרה של בכי.

מצאתם את השיטה שלכם? עכשיו נותר רק להתמיד. קבלו החלטה ואל תראו לילדים שאם קצת קשה – מוותרים. ניתן תמיד לבצע שינויים קטנים בשיטה. זכרו שאתם ההורים והוא הילד, ואל תתנו לאף שיטה להפוך אתכם לחסרי אונים. ייתכנו בדרך ניסוי ותעייה – תהיו סלחנים כלפי עצמכם, וחשבו מסלול מחדש. בסוף הוא יירדם... כמו תינוק. בהצלחה.

רוצים לדעת יותר לעומק על מגוון השיטות? הכל בספרי החדש "ילדים, עכשיו לישון!". חפשו בגוגל.

שיטות להרדמה פורום שינה