שינה איכותית וצבעונית

בעוד רוב ספרי איכות השינה העולמיים עשירים בטקסטים, משמח למצוא גם ספרים מאוירים בנושא. מומחה השינה הבינלאומי אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על "ספר השינה הקטן" מאת ד"ר נרינה רמלחאן – ספר מאויר וצבעוני, אך גם מקצועי ביותר

שינה איכותית וצבעונית
שינה איכותית וצבעונית מאמר

בנושאי הקניית הרגלי איכות השינה לילדים, ניתן לראות בסיס משותף וכלל לא מפתיע עם שדה המבוגרים המקביל. בשניהם, חשיבותה של איכות השינה היא בראש ובראשונה למען תפקוד גוף ונפש בריאים. הספרים הדנים בנושא איכות השינה לילדים אמנם ממוענים להורים, אך מן הראוי שיהיו מונגשים גם לילדים. למשל, בעזרת איורים צבעוניים. כמו בספרי "ילדים, עכשיו לישון!", שאף מכיל הפתעה בסופו, שתשמח את הילדים.

עם זאת, גם ספרות על איכות השינה למבוגרים יכולה להפתיע ולהיות מאויירת. אפשר לראות זאת, למשל, בספרי "NAP", המלווה באיורים מוצלחים שמעלים חיוך לקורא. לפגוש בספר נוסף כזה שימח אותי במיוחד. זהו "ספר השינה הקטן" שראה אור ב-2018, מאת קולגה מוערכת במיוחד – הפסיכולוגית הבריטית ד"ר נרינה רמלחאן, המסייעת לשיפור איכות השינה של רבים כבר מעל שלושה עשורים. זהו ספרה השלישי בנושא.

רמלחאן, כמומחית באיכות השינה, החליטה לאחר שני ספרים, שספרה השלישי יכיל ויתבסס על איורים צבעוניים, מידיעה שאלמנטים ויזואליים מושכים את העין המתעניינת ואולי אפילו עוזרים לתהליך עיבוד המידע. בחירה זו הגיעה ברובה מההבנה שבאורח החיים המערבי, המודרני והתובעני בו חוסר בשינה איכותית תופסת מקום בחיינו, למידע טקסטואלי רב יש פוטנציאל גבוה להעמיס על המוח, המנסה לשרוד את היום העייף. ואיך אנחנו, העייפים, נצליח לקרוא טקסטים ארוכים רצופים ולעבד את המידע במיטבו? בזכות הפוגות קלות ונעימות בדמות איורים צבעוניים.

הספר הרווי באיורים מרהיבים הוא למעשה מדריך מאויר, הלכה למעשה, עם עצות וטיפים אמיתיים ליצירת שינה איכותית ונקייה ב-10 צעדים, באורח חיים מערבי, מודרני ותובעני. למרות האיורים הצבעוניים העשירים, שמקבלים מקום מרכזי בספר, הוא כולו כתוב ומנוסח במקצועיות רבה, מניסיונה רב השנים של ד"ר רמלחאן ובהתבסס על שלל מחקרים מדעיים בנושאי איכות השינה.

הפרקטיקה המפורטת בספר, לצד האיורים, מאפשרת לנו לצלול ולהבין לעומק את עולמות מדע ואיכות השינה בצורה פשוטה, נגישה ונעימה לעין. המחברת מאירה לקוראי הספר את הדרך במסע לאיכות השינה שלהם, בשילובים מוצלחים במיוחד בין פרקטיקות המתייחסות לגוף לאלו הפונות אל הנפש, שאת החיבורים המוצלחים ביניהן הצליחה לעשות רק בזכות החקר והניסיון שאספה לאורך הקריירה וכעת מאוגדים לכדי ספר מאויר אחד, מיוחד.

ממליץ בחום ומאחל לכולכם, קוראיי, ללמוד ולהשכיל מכל מקור איכותי בנושא, בטח כשהוא נעים לעין ומאויר. לילה טוב וחלומות צבעוניים.

שינה איכותית וצבעונית מאמר הולנדיה