שינה בסוויטה מלכותית

עם לכתה של המלכה אליזבת השנייה בממלכה המאוחדת, מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, חושב לעצמו איך זה לישון בבית המלוכה ומציע מספר אפשרויות לעיצוב חדר שינה שירגיש כמו הארמון הפרטי שלכם

שינה בסוויטה מלכותית
שינה בסוויטה מלכותית הולנדיה

לכתה של המלכה אליזבת השנייה אנגליה לאחר כ-70 שנות כהונה על כס המלכות הבריטי בשבוע שעבר כנראה לא היה מפתיע במיוחד, בכל זאת זכתה לאריכות ימים וחיה עד גיל 96, אך לא במפתיע, הדבר נשמע למרחקים, גם מחוץ לגבולות הממלכה המאוחדת. בזמן שהנסיך צ'ארלס יורש לו את הכתר והממלכה מתכוננת לטקס הלוויה, תהיתי לעצמי איך זה לישון כמו בני מלוכה בארמון. הידעתם שארמון בקינגהאם, בו דרים דיירי בית המלוכה הבריטי, הוא אחד הארמונות הגדולים בעולם ומכיל לא פחות מ-775 חדרים? מתוכם, 52 הם חדרי שינה מלכותיים ועוד 188 חדרים לצוות.

ועד שאנחנו נגיע ללינה כמו בני מלוכה בארמון, אנחנו יכולים לעצב לנו את חדר השינה בסגנון מלכותי, שירגיש לנו כמו הארמון הפרטי הקטן שלנו.

מה, למשל, אפשר לעשות? קודם כל, כדי לישון באמת כמו מלכים, חשוב לדאוג לגב שלכם ולבחור מזרן איכותי שייטיב עם בריאות הגב שלכם. סניפי הולנדיה הם כתובת טבעית למצוא את מבוקשכם במדויק: נתחיל במזרני טמפור המתאימים עצמם במדויק למי שישן עליהם. הלאה: כדאי לבחור לחדר השינה המלכותי שלכם סט אחד של ריהוט, בקונספט אחד. 

לתחושה מלכותית, כמובן שכדאי ללכת על מיטה (מתכווננת, כמו מלכים) בסגנון קלאסי, אך מצד שני שווה לחשוב אולי על קו מינימליסטי – שייתן אשליה של חדר גדול יותר, כמו חדרי השינה רחבי הידיים שיש בבתי מלוכה.

אגב חדרי שינה רחבי ידיים – גם אלו אמנם עדיין לא בתי מלוכה, אבל בשנים האחרונות יש טרנד עיצובי לפיו חדרי השינה הופכים לסוויטות מאובזרות עם פינות ישיבה גדולות, ההולכים ותופסים יותר ויותר משטח הבית, כמעט כמו בית נוסף בתוך הבית - ומה עוד יכול לתת אשליה של חדר שינה מלכותי אם לא מרחב גדול לזוג, שיכולה להיכנס בו בקלות משפחה שלמה. אמנם הטרנד מתאים יותר לבונים בחלל של כ-200 מ"ר ומעלה, אך באופן כללי העיקר הוא שכ-20-25% מהבית יוקדש לסוויטת השינה. בשטחים קטנים יותר, זה עלול לבוא על חשבון חדרים אחרים, ובפרט במשפחות שבהם הילדים עזבו את הבית – שווה לשקול להרחיב את חדר השינה של ההורים על חשבון שטח שהתפנה.

ועד שיהיה לנו חדר שינה כמו של בני מלוכה – לילה טוב, מפנק ושקט.

שינה בסוויטה מלכותית הולנדיה מאמר