שינה טובה נולדה (ג')

איכות השינה לאם ולתינוק, גם בעודו עובר, חשובה מאין כמוה. אך האם חשבתן, אמהות, על חשיבותה של הנקה נוחה ובריאה לכן ולתינוקכן? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם טיפים להנקה בריאה וטובה במיטה

שינה טובה נולדה מאמר
שינה טובה נולדה מאמר הולנדיה

בהמשך ישיר לשבועיים האחרונים, אני מפנה את הזרקור שוב אליכן – אימהות לעתיד, לצד אימהות טריות שזה עתה ילדו. אולי הלידה קרבה ובאה, אולי יש לך עוד זמן ליישם את הטיפים ששיתפתי ולהבין את חשיבותם, ואולי כבר ילדת – ואת מוכנה להיגיינת שינה חדשה עם הרך הנולד ושעות השינה שהוא ככל הנראה יגזול ממך (אגב, ממליץ לכל ההורים, טריים כמנוסים, להיעזר בספרי "ילדים, עכשיו לישון!"). אבל מה קורה כשמגיע זמן ההנקה? לבייבי שלך ככל הנראה לא ממש משנה מה השעה או כמה את עייפה. לכן, חשוב מאוד שכחלק מהיגיינת השינה החדשה שלך כאמא, תאמצי הרגלים בריאים גם לזמן ההנקה, שייטיבו עם גופך וכמובן גם עם שנתך.

עצת המפתח שלי, הראשונה לעלות במוחי והטובה ביותר שאני יכול לתת לגבי הנקה נוחה ובריאה לאם ולתינוק – היא להיניק במיטה, ובפרט במיטה מתכווננת. במיטה כזו ניתן ומומלץ להרים את ראש המיטה כך שתוכלי להישען לאחור ולקבל תמיכה יציבה לגב – אך גם נעימה ורכה, ולא תצטרכי להישאר בתנוחת רכינה, אשר שהייה ממושכת בה עלולה לגרום לכאבי גב. עוד בזכות המיטה המתכווננת, את יכולה לבחור גם היכן למקם את התינוק באופן שיכביד עלייך כמה שפחות, כמובן כך ששניכם שוהים בנוחות מקסימלית. המלצה נוספת בנוגע למיטה מתכווננת – כדי לא להעיר את ההורה השני, כדאי לבחור במיטה מפוצלת, בה לכל צד יש שליטה משלו על מנח המיטה. מגוון המיטות המתכווננות מבית הולנדיה, אותן אפשר למצוא באתר ובסניפים, בעלות טכנולוגיות מתקדמות היודעות לתמוך בכל אזור בגוף בנפרד.

כבר יש לך מיטה מתכווננת? נהדר. השלב הבא להנקה נוחה ובריאה הוא בחירת כרית. זכרי שהנוחות שלך ושל התינוק היא בראש העדיפויות, אז תני לראש את המגיע לו. ראשונה בהמלצותיי – כרית הטמפור, החומר המופלא שזוכר את צורת גופך. מומלץ להצטייד במספר כריות – כל אחת וכמה שנוח לה, ולמקם לפחות אחת כמשענת גב. כריות הטמפור מבית הולנדיה מגיעות במבחר צורות וגדלים, כאשר מביניהן, כשזה מגיע להנקה, אני נוטה להמליץ על הכרית המוארכת, המוכרת גם כ"כרית חיבוק" ומהווה תמיכה רחבה לעורף ולגב העליון.

לילה שקט, נוח ובריא לאימהות, לתינוקות, ולכל אלו שבדרך לשם.

שינה טובה נולדה מאמר פורום שינה