שנת יופי בעור אחר

שינה איכותית ומספקת ידועה כמשפיעה לטובה על המוח, הגוף והנפש. וזה לא מקרי שקיים המונח "שנת יופי". מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על הקשר הישיר בין "שנת היופי", הבריאות והאסתטיקה של העור.

שנת יופי בעור אחר
שנת יופי

מה בעצם אומר המונח "שנת יופי"? ראשית, הוא מתחבר להמלצה הרווחת ל-7-9 שעות שינה איכותית בלילה - כאשר שינה פחותה תיתן את אותותיה בבוקר שלמחרת וגם בטווח הארוך יותר – מנטלית, תפקודית, פיזית. בטח תופתעו לדעת ששינה איכותית גם תיטיב עם העור שלנו. הכיצד?

כמו סדין חלק – לשינה שלנו יש השפעה ישירה על הקמטים שלנו, והיא יעילה לטיפול בהם, ומומלץ להכליל שינה מספקת בשגרת טיפוח העור. בזמן שאנחנו ישנים, זרם הדם מגיע לשכבת האפידרמיס (החיצונית) של העור ומייצר קולגן טבעי – המסייע למניעת הזדקנות העור והתחדשות התאים.

רואים בעיניים – השקיות שמתחת לעיניים ידועות לשמצה כמשהו שרבים מאיתנו היו שמחים להיפטר ממנו, אך ללא הצלחה. כנראה שלא קיים קרם יעיל כמו הקפדה על שעות שינה איכותיות ומספקות, שכתוצאה גם יזכו אתכם בעור בריא ומתוח יותר סביב העיניים.

יותר שינה, פחות פצעונים – אחד הגורמים המגבירים את ייצור הקורטיזול בגופנו – הורמון הסטרס, הוא עייפות הנובעת ממחסור בשעות שינה איכותית. אחת מתוצאותיו של ייצור קורטיזול מוגבר בגוף היא התפרצויות אקנה שכיחות יותר, בעיקר אם אתם בגיל צעיר מאוד יחסית. לכן, לצד שמירה על היגיינת הגוף, מומלץ לשמור גם על היגיינת השינה. ככה תפחיתו-בוודאות-עד-תעלימו את הפצעונים.

עור בריא יותר – באופן כללי, איכות השינה משפיעה ישירות על בריאות העור שלנו. בכל הגוף. כפי שהוזכר למעלה, בזמן השינה העור שלנו מחדש את התאים, אך האם ידעתם ששינה מספקת תשפר את רמת העמידות של העור בפני נזקי השמש ואפילו תמנע החמרת בעיות עור קיימות? ויש אפילו חדשות טובות – אם אתם סובלים מרגישות עורית כלשהי, שינה מספקת ואיכותית לאורך טווח קצר (כשבוע) כבר תשפיע לחיוב על מצב העור שלכם, ואתם תראו את זה (ולא רק אתם). רק אל תשכחו להקפיד על איכות השינה, גם אחרי שרואים תוצאות.

ומה חוץ מהעור יכול להשתפר? תופתעו לגלות שחוץ מהגוף, שינה איכותית תשפיע לטובה גם על הנפש. מחקרים הראו ששינה איכותית יותר, המשפיעה לטובה על המראה החיצוני, מובילה באופן ישיר גם להערכה עצמית רבה יותר. זה פשוט מאוד – ישנים טוב יותר, נראים טוב יותר, מרגישים טוב יותר.

מאחל לכולנו יופי של שינה.

ממחסור בשעות שינה