הולנדיה | Hollandia
צור קשר
צור קשר
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 077-9964717

שעת שינה – לילדים במתנה

זה קורה במשפחות הכי טובות – הורים עייפים וילדים משכימי קום. איך ניתן לשבור את מעגל הקסמים? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על מחקר שהוביל לפתרון שבזכותו תוכל להתווסף לילדיכם שעת שינה מלאה ועוד קצת

שעת שינה – לילדים במתנה
שעת שינה – לילדים במתנה מאמר

הורים יקרים, מי כמוני יודע כמה קצרה היריעה מלהכיל את כמות הפעמים שהילדים העירו אתכם כשהתרנגול עדיין ישן. וזה לא נגמר כל כך מהר. למעשה, לילדים נטייה להתעורר בסמוך לזריחה, בשל מחזור ערות ושינה קצר שמתעצב שוב רק לקראת גיל ההתבגרות. עד אז – לא נראה שהעייפות המצטברת שלכם מרשימה במיוחד את הקטנטנים, ופעמים רבות תמצאו את עצמכם לאחר לילה מתיש עם מעט מידי שעות שינה, וגם הן לא בהכרח רצופות.

בשורה טובה בפי. מחקר מוצלח נוסף על שנת ילדים, שנערך מטעם בית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, הוליד ממצאים לפיהם יש אפשרות ממשית לשפר את המצב – ולהעניק לכם ולילדיכם שינה טובה, רצופה וארוכה יותר, בחסות תרגול שיכול להוסיף לשינה שלהם קצת יותר משעה, או אם לדייק – 74 דקות בממוצע.

המחקר בוצע על משפחות בעלות הכנסה 'מתונה' – ובחן האם וכיצד טכניקות רגיעה שונות יכולות לעזור בשיפור איכות שנת הילדים. החוקרים הכניסו לתכנית הלימודים של הילדים בבתי הספר את התרגילים, בלי לומר להם ש"מלמדים אותם לישון טוב יותר". התרגול הועבר לילדים בגילאי סוף הילדות לקראת גיל ההתבגרות, פעמיים בשבוע לאורך שנתיים.

מתום שנתיים, החוקרים מדדו את פעילות המוח של הילדים בשנתם. התוצאות לא מפתיעות – בין הילדים שתרגלו ובין אלה שלא, ניכר הפרש של מעל שעת שינה מלאה אחת ללילה, לטובת הילדים שתרגלו. בילדים שלא תרגלו, משך שלב ה-REM (שנת החלום) נותר ללא שינוי, מול תוספת של 24 דקות בממוצע לילדים שזכו לתרגל.

ד"ר כריסטינה צ'יק, פוסט דוקטורנטית לפסיכיאטריה שעמדה בראש המחקר, התייחסה לכך שלקראת גיל ההתבגרות, הילדים הולכים לישון מאוחר יותר בשל השינויים הגופניים וההורמונליים, מה שהופך את התרגול לפיצוי חלקי על אובדן שעות שינה הצפוי להם בעתיד הקרוב. עוד החוקרים משערים, שהתארכות שלב ה-REM בקבוצת הילדים שתרגלו תתרום לשיפור יכולות הלמידה שלהם. שוב, משום שמדובר בשלב התפתחותי קריטי בחיים.

יש סיבה שאני טוען, חזור ושנן, שחשיבות טקס השינה חוצה גילאים. המלצתי בעקבות המחקר – לכלול בטקס השינה של ילדיכם, בעיקר אם הם לקראת העשור השני בחייהם, תרגול רגיעה קצר. תוכלו לקחת רעיונות לתרגול מספרי "ילדים, עכשיו לישון" ומרחבי הרשת.

לילה טוב ילדים, לילה טוב הורים.

שעת שינה – לילדים במתנה מאמר הולנדיה