תכירו: המזרן של הצוואר

תכירו: המזרן של הצוואר

תפקידה העיקרי של הכרית: לתמוך בצורה מושלמת בצוואר ולהבטיח שינה חלקה ורצופה בלי התעוררויות. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם מידע חשוב להתאמה של הכרית שמתאימה לכם

תכירו המזרן של הצוואר
כרית פורום שינה

במרחב המקודש של חדר השינה ראוי לשים לב לכל פרט ולמכלול הפריטים שיוצרים מרחב שינה מושלם ומזמין ללילה רגוע וטוען באנרגיה. אבל יש פריט אחד שחשיבותו מתקרבת לזו של המזרן: הכרית. מפתיע?
 

ככל שמעמיקים, מבינים שחשיבותה של הכרית טיפסה עד למעמד שאני מכנה: "המזרן של הצוואר". לאורך השנים אני חוקר ולומד עוד ועוד גורמים שמשפיעים על איכות השינה. כך בחנתי לעומק גם את חשיבותה של הכרית, שמחקרים מראים שהיא אחראית על כ-30% מאיכות השינה. בואו נזכור שלצוואר יש מבנה אנטומי מיוחד שדורש מענה תומך הרבה יותר מדויק מאשר סתם להגביה וליצור רצף של תמיכה בינו לבין הגוף. המטרה: לתמוך ישירות בצוואר ולהבטיח שינה חלקה ורצופה, בלי התעוררויות מעיקות.

כך נלמדו מספר גורמים שלוקחים בחשבון לא רק התאמה למבנה האנטומי אלא גם של מגוון צרכים רחב ולא פחות מזה – העדפות אישיות. נסכים על הכלל הראשון: שיהיה לכם נוח. זה הבסיס.


עם השנים נולדו פתרונות וחומרים מגוונים, בעיצובים שונים, הכל כדי לספק מענה מושלם לכל צורך וטעם. החל במענה אורטופדי לצוואר תפוס שמחפש מנוח ועד למענה לכל העדפה ופינוק בטעם האישי.


כרית איכותית חייבת תמיד לתמוך בראש ובעמוד השדרה בצורה נכונה. אם אתם רגילים לישון על הצד, תעדיפו כרית מוצקה וגבוהה יותר על מנת לתמוך טוב בראש, או כרית רכה ונמוכה יותר לשינה על הגב. כרית רכה במיוחד מתאימה לשינה על הבטן.

התאמת הכרית למבנה אנטומי
כרית המזרן של הצוואר

החומרים הידועים מהם עשוי 'לב' הכרית (נוצות, לטקס ועוד), היו רק שלב ביניים לדור הכריות החדש המבוסס על הפיתוח המרגש והמפנק של סוכנות החלל נאס"א - חומר הטמפור - שהקפיץ את עולם המזרנים והכריות שנות דור קדימה, כשהוא "זוכר" את מבנה הראש ומספק תמיכה יציבה לאורך שעות השינה - בכל תנוחות השכיבה. 


פלא שאני מחבק  את כרית הטמפור השנייה שלי לילה לילה?