אז מה נכון, מזרן רך או קשה?

אז מה נכון, מזרן רך או קשה?


שנים מבלבלים אותנו: עדיף לישון על מזרן רך. ואז משכנעים שרק על מזרן קשה. 

אז מה באמת נכון? אם אתם סובלים מבעיות גב בעוצמות שונות, יש מיתוס ישן נושן, וממש בלי בסיס, שתומך במזרן קשה. כבר לפני שנים הבינו אנשי מקצוע שהמיתוס הזה מופרך, ולא רק שהוא מופרך, היום ברור שמזרן קשה עלול אפילו להחריף את הבעיות של הסובלים מבעיות גב שונות. 
 
 
בואו נבין למה? הסיבה הפשוטה פוגשת את השכל הישר שלנו. תסכימו איתי שאין לנו בגוף אפילו חלק אחד שהוא ישר כמו סרגל או שטוח לחלוטין. ראיתם מתישהו אדם כזה? אני יודע שהסיכוי לפגוש אדם כזה הוא דמיוני במקרה הטוב – וכפי שציינתי קודם הוא מופרך מהיסוד. הרי לא ייתכן שהגוף שלנו, גם אם אנחנו סובלים מבעיות גב, יתגהץ על משטח קשיח. לא ריאלי. זה כואב ממש לשכב על מזרן קשה וחלקים בגוף, כמו היד והרגל, נרדמים.

אז מה נכון מזרן רך או קשה

אז מה נכון? פשוט: המזרן צריך להיות גמיש מספיק מצד אחד, ולא רך מדי מצד שני. הוא כן צריך להיות אלסטי מספיק וגם סופג לחצים. יש למזרן איכותי תפקיד אחד ברור: להתאים את עצמו לקימורי הגוף - ולתמוך בו בכל נקודה ונקודה. כל אחד על פי צורת גופו. גם לאדם שלא סובל מבעיות גב, גם לא ממיחושי גב קלים. 


 וכדי להבין מעבר לזה, אני רוצה להבהיר: מזרן לא אמור לתקן בעיות גב. מה אם כך התפקיד שלו? פשוט ביותר: הוא צריך לספק רק את התמיכה הנדרשת לגוף, ולגב, כדי שבעיות הגב לא יוחמרו. מה שמאוד מאוד נכון, מזרן איכותי צריך רק לספק תמיכה במקביל לכל טיפול מקצועי שנבחר
. תזכרו תמיד את התנאי העיקרי: לא לבחור מזרן קשה. וגם לא מזרן רך שיגרום למי שישן עליו לשקוע ועלול גם לגרום לקריסה שנובעת בשל משקל הגוף.

זה אולי הזמן להזכיר פתגם עממי שאומר: "האופן בו אתה מציע את המיטה בבוקר, הוא האופן בו אתה ישן עליה בלילה". אז אנחנו מזמן לא בימי מיטות הסוכנות שהיו בנויות מרשת גמישה הרבה מעבר לכל המלצה מקצועית. 


המזרן המומלץ הוא מזרן גמיש, המתאים את עצמו לצורת הגוף שלנו, רצוי כזה שהוא נטול קפיצים. ואם קפיצים, אז בשילוב של טמפור. המומלץ ביותר הוא מזרן "טמפור". מזרן איכותי, אלסטי וסופג לחצים, שיעניק לכם שנת לילה רגועה ונעימה. תזכרו את העיקרון הנכון תמיד: איכות החיים שלכם, במהלך כל יום ויום, מושפעת ישירות מאיכות השינה שלכם.אז תשנו על זה.

הקשר בין סידור המצעים לשינה