המגמות של השנה החולפת בכל הנוגע להרגלי שינה

הרגלי השינה שלנו יכולים להגיד הרבה על רווחתנו הכללית – מצבנו הבריאותי, הנפשי ואפילו על מערכות היחסים שלנו. האופן שבו אנו מתאוששים, מתמודדים עם דברים שונים ופועלים לאורך היום קשור מאוד להרגלי השינה שלנו. 

לאור העובדה ששנת 2020 הייתה שנה מאתגרת, רצינו לבדוק כיצד אנשים ישנו במהלכה. כיצד אנשים הסתגלו למצב החדש? מה השתנה? כיצד כל אחד מאתנו יכול לשפר את השינה שלו בשנת 2021?


הסקר 

שאלנו 1,000  אנשים כיצד הושפעה שגרת השינה שלהם מאז תחילת המגפה. אנו מורידים את הסדינים וחושפים את הממצאים שלנו כדי שתדעו שלא משנה כמה מוזרים הפכו הרגלי השינה שלכם בשנה האחרונה, אתם בהחלט לא לבד.  

כרית טמפור למאמר
שמיכה כבדה למאמר

הנה מה שלמדנו...

שגרת שינה

בין אם באופן מכוון או לא, מגפת הקורונה הובילה לשינויים בהרגלי השינה של אנשים רבים. מהממצאים שלנו עולה כי החל ממרץ 2020, מעל ל-52.6% מהנשאלים ציינו כי הם הולכים לישון מאוחר יותר מהרגיל או בשעות משתנות. כמו כן, כרבע מהנשאלים ציינו כי הם קמים מאוחר יותר מבעבר.


52.6% מהנשאלים השיבו כי הם הולכים לישון מאוחר יותר.

26.5% מהנשאלים השיבו כי הם ישנים עד שעות מאוחרות יותר.

68.9% מהנשאלים השיבו כי הם ישנים בתנוחת עובר.


כאשר נכנסים כבר למיטה, 68.9% מהאנשים דיווחו כי הם מתקפלים לתנוחת עובר. (ייתכן שכולנו פשוט רוצים להרגיש בטוחים ומוגנים כמו שהרגשנו ברחם!). אף על פי שתנוחת עובר אינה מומלצת על-ידי מומחי השינה, היא מאוד שכיחה. אם גם אתם ישנים בתנוחת עובר ולאחרונה מתקשים לישון, שקלו לעבור לכרית קשה יותר. 

אסטרטגיות שינה

מגפת הקורונה שינתה את חיינו בן לילה וזו הייתה תקופה מלחיצה מאוד, בלשון המעטה. 30.3% מהנשאלים השיבו כי הם הסתמכו על תוספים כמו מלטונין שיעזרו להם לישון בלילה בשל קושי לצלוח באופן רגוע את המעבר מהיום ללילה. אנו חושדים כי הנסיבות הגלובליות בצירוף עבודה מהבית תוך טיפול בילדים, בבעלי-חיים, ובעצמנו במקביל לחשיפה ממושכת לקרינה כחולה המגיעה ממסכי מחשב, פלאפון וטלוויזיה, הציפו את מערכת העצבים המרכזית החמודה והמסכנה שלנו.

קצת מלחיץ לקרוא אפילו את המשפט הזה, לא?

30.3% מהנשאלים השיבו כי הם פונים לתוספים שיעזרו להם לישון עמוק יותר.

48.9% מהנשאלים דיווחו על התחממות יתר באמצע הלילה.


רבים דיווחו על הפרעות בעצימת העיניים ללא קשר לשעה בהם ישנים. כחצי מהמשיבים העידו כי הם מתקשים במהלך השינה עם תחושה שחם או קר להם מדי.

פתרון יעיל לבעיה זו הוא להבטיח כי המזרן והסדינים עליהם ישנים עשויים מבד נושם. כך, ניתן להסתמך על אפקט הקירור המושלם. 

כרית סונטה למאמר
מזרן טמפור

חלומות + סיוטים

חלומות צלולים הם אינם מקרה. למרות שחלומות צלולים וסיוטים עלולים להרגיש כמו משהו שהחיים מנסים לרמוז לנו, הם למעשה ניסיון של המוח לעבד עומס יתר של מידע, כמו גם לחץ וחרדה. נשמע כמו דבר הגיוני בזמן מגיפה גלובלית, לא כך?

במהלך השנה החולפת 72.2% מהנשאלים השיבו כי החלומות שלהם הפכו צלולים במיוחד. ניתן לשייך את העלייה בכמות החלומות הצלולים לחוסר הגירוי והגיוון בחיי היום-יום שלנו בזמן המגיפה. כשהמוח שלנו אינו מגורה מספיק במהלך היום, הוא מפצה על כך בזמן השינה. 


72.2% מהמשיבים העידו על חלומות צלולים ומלחיצים יותר. 

אהבה + שינה

כמות הזמן שבילינו בבית בשנה האחרונה הובילה ל"זמן איכות" ממושך עם בני הזוג. כחצי מהנשאלים השיבו כי הם ישנים ליד בן או בת הזוג שלהם וכי המגיפה לא שינתה באופן משמעותי את הרגלי השינה המשותפים שלהם. (האהבה מנצחת!) עם זאת, חלק מהמשיבים העידו כי הם ניסו לישון במיטות נפרדות החל ממרץ 2020. תבינו מזה מה שתבינו. 


14.3% מהזוגות העידו כי הם ישנו במיטות נפרדות בזמן המגיפה.  


קשה להגיע לשותפות טובה בכל הנוגע לשינה. קרוב לחצי מהזוגות שהשתתפו בסקר שלנו העידו על בעיה של נחירות, כאשר 16.7% ציינו כי בן/בת הזוג משתלטים על השמיכות.  אנחנו מעריצים גדולים של שמיכה נוספת. שמיכה כבדה ושמיכת פוך נוספת יכולות לספק לכם בשנת 2021 תחושה נחמדה שאתם "לבד" בעודכם שוכבים ביחד במיטה.

לסיכום, השנה האחרונה לימדה אותנו שלאנשים יש יכולת הסתגלות בכל הנוגע להרגלי השינה שלהם כמו בשאר תחומי החיים. אנו מאחלים לכם שבשנת 2021 תישנו מדהים! שתהיה לכם שינה טובה!

מזרן טמפור מאמר