חדר שינה על-חושי

ידוע שעיצוב חדר השינה משפיע ישירות על איכותה. איך נעצב אותו, אם כך, בצורה שתיטיב גם עם הגוף? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם טיפים לעיצוב חדר שינה בוטיקי ונעים כמו במלון, תוך מיקוד בחמשת החושים

חדר שינה על-חושי
חדר שינה על-חושי מאמר

כמו כל דבר בחיים, גם את עיצוב חדר השינה – הידוע כמשפיע ישירות על איכותה, אנחנו חווים דרך חמשת החושים. הנה מבחר המלצות לעיצוב חדר שינה בסגנון בוטיקי, נעים וטרנדי, המתאים למגוון תקציבים וגדלים, בהתייחסות לחמשת החושים.

מבין חמשת החושים, מירב הפלט והקלט מתקבלים דרך חוש הראייה – הוא הראשון להתחשב בו בעיצוב חדר השינה. עיקרון המינימליזם העיצובי מתיישב עם יצירת אווירה ויזואלית מרגיעה – הימנעות מהעמסת פריטים ומצבעוניות חזקה מאפשרים לעין מנוחה, רגע לפני שהיא נעצמת. המעיטו בפריטים דקורטיביים ושמרו על סדר בחדר השינה במהלך היום למניעת היערמות פריטים. מומלצים פתרונות אחסון בהירים ונסתרים – במידת האפשר העדיפו נישות. אחסנו מצעים וכלי מיטה בארון או ארגז ייעודיים ומקמו אותם במקום נסתר ועם זאת נגיש, למשל מתחת למיטה מתכווננת חשמלית. מומלץ להוסיף כיסוי מיטה בצבעוניות רגועה התואמת לשאר החדר, ולאחסן גם אותו בארגז המצעים לפני השינה.

התחשבות נוספת בחוש הראייה נעוצה כמובן בתאורה – מלבד בחירה בגופי תאורה בסגנון מעודן ומותאם לשאר החדר, יש להתחשב בפונקציונליות ולבחור תאורה בעלת מצבים שונים לשעות ולצרכים שונים.

חוש המגע, הוא השני בחשיבותו בעיצוב חדר השינה. כמו שחשוב לבחור כלים ומצעים נעימים למגע (לרוב טקסטיל טבעי) המזמינים כניסה למיטה, חשובה גם היציאה ממנה. שימו למרגלות המיטה שטיחון במרקם נעים לכף הרגל, שימנע מגע ישיר עם רצפה קרה וקשה. אגב, יש תקן מלונאי שמחייב ירידה מהמיטה למשטח רך. כנראה שלא סתם.

שני חושים פחות דומיננטיים הפעם הם חוש הטעם והריח. הראשון אינו רלוונטי בעיצוב חדר השינה, אך הוא הולך תמיד יד ביד עם בן דודו, חוש הריח, שתפקידו גדול מן הצפוי. מלונות רבים (בפרט מלונות בוטיק) דואגים לבשם את החדרים בניחוחות נעימים, מרגיעים וייחודיים. כדאי לאמץ את העיקרון לחדר השינה שלנו – בחרו דיפיוזר בניחוח אהוב ומרגיע, בעוצמה המותאמת לגודל החדר. רוצים שינה עוד יותר טובה? ישנם צמחים ריחניים הידועים כמיטיבים עם השינה שלנו – חפשו באתר הולנדיה כתבות בנושא וגלו מהם.

אחרון חביב – חוש השמיעה. כיום, הטכנולוגיה מאפשרת למקם רמקולים בכל מקום בבית, ולפני השינה לשמוע מוזיקה מרגיעה או הרצאה מעניינת. כמו את פתרונות האחסון, גם את הרמקולים מומלץ להטמיע ככל הניתן אך לדאוג לקלות ונוחות תפעול. מומלץ להתייעץ עם מומחה סאונד.

כך תקבלו חדר שינה נוח, נעים ומעוצב, שישפר גם את איכות השינה שלכם. לילה טוב.

חדר שינה על-חושי מאמר הולנדיה