לזנק ליום חדש, כמו חדשים

איזה יום היה לכם אתמול? כמה אנרגיה שרפתם? מזל שיש לילה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם הסבר לתהליך ה-Recharge המופלא שמעניק לגוף את היכולת לזנק לכל יום חדש, כמו חדשים

מאמר הולנדיה יום חדש
הולנדיה מאמרים

במהלך כל יום אנחנו לרוב פעילים מאוד. שורפים אנרגיה, לעיתים עצומה. ואז יורד היום, מערכות הגוף עוצרות ונכנסות ל"חניית לילה". בזמן הזה מתרחש פלא אחד גדול ואנחנו נכנסים לתהליך של התאוששות, לטעינת אנרגיה קסומה. Recharge אמיתי.  מזכיר תהליך טעינה של מכונית חשמלית? משהו. אבל לגוף שלנו סודות עצומים משלו, הרבה יותר קדומים, הרבה יותר דרמטיים, עוצמתיים וחכמים.

מה קורה שם בפנים במהלך השינה? הרבה דברים. למשל, הגוף שלנו נכנס למצב של מטבוליזם איטי יותר, כי זו גם הדרך שלו להפחית את רמת האנרגיה שאנחנו צורכים ו'מבזבזים' מדי יום. התוצאה מבורכת: אנחנו חוסכים אנרגיה ושומרים עליה גם בטווח הארוך. 

אלא שתהליך הטעינה הוא משמעותי במיוחד. למה שעוברות מערכות הגוף במהלך השינה, אפשר לקרוא גם סוג של "הבראה אוטומטית", סוג של דרך מושלמת לשיקום ומילוי מאגרי האנרגיה, שישמשו אותנו במהלך היומיום. ‎כל יום מחדש.

כמה אנרגיה נצרוך? תלוי מה אופי הפעילות לאורך היום. עבודת מטה? לימודים? פעילות גופנית? אבל הגוף שלנו חייב להיות מוכן לכל מצב. צריך לקחת בחשבון שקשה לתכנן במדויק מה צופן כל יום ולכן חשוב להבטיח איכות שינה גבוהה, כדי להבטיח רמת טעינת אנרגיה גבוהה.

ככל שמערכות הגוף צברו אנרגיה גבוהה במהלך הלילה, כך מובטח שתנועו במהלך היום עם "סוללות" טעונות ברמה מספקת, גם כדי לסייע לכם לקבל החלטות אופטימליות במהלך היום וגם לשמור על בריאות טובה ולתמוך בהשגת יעדים שתגדירו לעצמכם.

ואם נציץ לרגע למחזורי השינה שלנו, נבין מה קורה לאורך הלילה, ואיך כל מחזור שינה ממלא תפקיד מרתק במערכה הכוללת של "מפעל השינה", כולל טעינת מצבורי האנרגיה שלנו. 

בכל מחזור שינה אנחנו נעים ממצבים של עוררות להירדמות וממצב של שינה קלה לשינה עמוקה או לשינת חלום (שינת Rem Sleep). השלב ראשון הוא שלב "הנים לא נים" ובו מתרחש המעבר הברור מעירות למצב שינה. ואז בא השלב השני הוא שלב השינה השטחית: שינה קלה, תנועת גלי המוח ממשיכה להאיט. 

בשלבים השלישי והרביעי אנחנו נכנסים לשינה עמוקה, בה גלי מוח איטיים מאוד והנשימה סדירה. כאן, בשלב הזה, מתחדשים מאגרי האנרגיה המדוברים ומתרחשת התאוששות מופלאה ממאמצים גופניים ונפשיים. הגוף מבצע אז סוג של Reset – שמשמעותו היא Recharge, הטעינה מחדש.

השלב הבא, החמישי, הוא שינת החלום, "הסרטים" שאתם חווים מדי לילה, שגם להם חלק חשוב בהשלמת המערכה הגדולה. וזה כל מה שהגוף צריך/חייב, כדי להעניק לכם את המתנה הגדולה: יכולת זמינה לזנק לכל יום חדש. כמו חדשים.

לזנק ליום חדש, כמו חדשים הולנדיה